jest víno horké, vezme od toho odpověd protivnú, od kohož jest víno teplé nebo horké vzal. Pakli kto pie víno s vodú smiešené z rukú mrtvého známého, u pravú nemoc upadne i umře. Pakli kto víno zoctilé pie, strast a zámutek obstúpí jej. Pakli kto pie víno z ovoce, bude mieti vládanie bez užitku.
Skonaly jsú se kněhy o snech druhé a počínají se třetie týchž mudrcóv, indiských, perských a ejiptských o snech
Rozdiel první, o palmovém dřievie a jeho ovoci výklad mudrcóv indiských
Palmoví stromové znamenají urozené ženy. Protož, zdá li se komu, by všel na miesto, kdež palmy rostú, a učesl ovoce zralé, dosiehne sbožie skrze ženu urozenú vedlé jakosti ovoce. Pakli ovoce učesne nesezrálé, stane o pomoc ženy urozené s žalostí a nedójde jie. Pakli učesne a vezme listie palmové, dójde vládanie velikého skrze ženu ušlechtilú s rovným sbožím. Pakli z lupiny vynme sémě palmové, jest li král nebo knieže, s urozenú ženú bude mieti syna. Pakli s palmového pně utrhne a vezme listie ochlupatilé, nalezne sbožie lehké skrze ženu urozenú. Pakli suché palmy ulomí větev, dosiehne sbožie skrze výbornú ženu z cizieho dědictvie.
Rozdiel druhý, o stromu ořechovém indiském i jiném rozsud perských a ejiptských vykládačóv
Strom ořechu indského a obecného znamená osobu člověka bohatého a skúpého. Protož, zdá li se komu, by ořech ztlúkl a snědl jádro jeho, dobude od starého a bohatého i skúpého muže sbožie s prací. Pakli kde nalezl hromadu ořechóv, nalezne hromadu zlatých, ale s svádú. Pakli vezme strom ořechový, dostane mu se věc užitečna z dědictvie muže bohatého a skúpého.
Rozdiel třetí, o cyprešovém stromu dómysl perských a ejipských mudrákóv
Cypřišový strom královnu nebo krásnú ženu znamená. Protož ktož ve snách cypřišový strom v svú zahradu vsadí, pojme ženu rodu královského