knězi neb jahnovi
Ktož opatří ve snách proroka nebo apoštola neb svatého učedlníka nebo mučedlníka, též se stane jako o vidění andělském, ale slabějé, neb řiedko hřiešný anděla vidí. Pakli kto uzří pána Jezukrista, ten dosiehne spasenie duše své, sbožie světa a svítězenie nad nepřátely svými. A což tu mluviece jeho uslyší, zajistéť se stane a zčastnýť jest, ktož to uzří. Pakli uzří, an do neznámého domu všel a on také, a nevyšel, opatřitel skóro umře, ale bude spasen a jeho dědicové ozbožnějí. A též o apoštole nebo proroku, ale ne tak jistě. Uzří li kto, jako by zvolen a usazen byl na patriarské stolici, vládařem bude učiněn nad lidmi. Pakli uzří, jako by knězem byl učiněn, v duostojenstvie příde nad královým lidem a v tom bude opatrný a spravedlný. Pakli bude jáhnem učiněn, nižšie cti dójde. Pakli to viděnie žena uzří, s hanbú ot muže svého bude otlúčena. Pakli muže nemá, potká ji haněnie.
Osmý rozdiel praví dómysl indiských mudrcóv o čtení v svatých knihách
Kto ve snách čte kněhy prorokóv nebo apoštolské nebo svatých učitelóv, ano lidé duostojní poslúchají, bude ten úředníkem ustaven poctivým v lidu, bude dobře činiti a chválen bude. Pakli to král uzří, žádúcie lidu přikázanie vydá a bude súditi spravedlivě. A budú li to kněhy čtenie božieho, nalezne výsost duostojenstvie nového.
Rozdiel devátý, o mniství dómysl mudrcóv indiských
Uzří li kto ve sně, ano jeho hlavu jako mnichovu ostříhají a v kápi obláčie, jest li král, ztratí čest svú a v zámutce své dni dokoná. Pakli obecný člověk to vidí, v chudobě a v zámutce umře. Pakli žena jsúcí v manželství to vidí, bude skóro vdovú. Pakli jest panna nebo vdova, čest svú ohyzdí.
Rozdiel desátý, o židovství výklad indiských mudrcóv
Ktož ve snách sa křesťanem židovskú vieru přijme, ten bude se bohu rúhati a příde k zatracení.