škřidel dělaných cihelným obyčejem, též jemu se přihodí, ale s nesnází, buďto král nebo knieže nebo obecný. Pakli bude stavenie z cihel a dřievie, příde to, což je praveno, s větčím požitkem i veselím, a ti lidé přispoření budú urozenější.
Rozdiel dvamezcietmý, o mluvení s zemí dómysl perských a ejiptských
Vidí li kto ve snách, by mluvil s zemí, jest li král, poselstvie divné a utěšené přijme a nenadálé. Pakli to vidí obecný člověk, prospěch učije v diele nebo obchodu svém. Pakli žena to spatří, s druhú ženú se svadí. Pakli panna, žalostné noviny uslyší.
Rozdiel třimezcietmý, o pahorciech nebo náspech rozsúzenie perských a ejiptských
Ktož přikáže ve snách náspy na své zemi nebo pahorky nové vzdělati, nové úředníky a vládaře nad svú zemí ustaví. Pakli obecný člověk násep na své dědině nebo městišti učiní, ženě své vládanie poručí, jehož dřieve neměla. Pakli to panna vidí, cti omužením viece dosiehne.
Rozdiel čtrmezcietmý, o lesiech vtip perských a ejipských
Opatří li kto ve snách, ano do lesa jeho jdú s jeho vólí nebo přikázaním lesu rubat, jest li král nebo knieže nebo pán, káže něteré lidi své zahubiti. Pakli vidí, ano požárem a s větru les se jeho pálí, válkú nepřátelskú lid jeho bude pohuben. Pakli bez větru se pálí, menšie bude záhuba. Pakli to obecný člověk vidí, zračenie toho ne naň, ale na osoby dřieveřečené slušie.
Rozdiel pátýmezcietmý, o umenšení a přivěčení země výklad perských a ejipských
Komuž se vidí ve snách, ano země jeho zmenšela, moci jeho ubude, jest li král nebo knieže. Pakli to obecný uzří, obchod jeho pohyne. Pakli vidí kto zemi svú rozšířenější nežli dřieve, příspor vezme, moc, čest i sbožie jeho, ač jest král nebo knieže. Pakli obecný