Štír nepřietele lstivého a malé chvály znamená. Protož, bude li kto ve snách od štíra uštnut, bude od nepřietele lestného najavě uražen nebo zamúcen a bude neduživ. Pakli kto ve spaní zabie štíra, najavě zahubí takého nepřietele. Pakli kto zabiv štíra snie, bude děditi v statku svého nepřietele. Pakli kto drže štíra lidí straší, svú řečí lidský hněv proti sobě zbudí. A týž jest výklad o žábách a ještěrkách.
Skonávají se kněhy osmé o vykládaní snóv mudrcóv indiských, perských a ejiptských
Počínají se tuto deváté kněhy týchž mudrcóv o výkladu snóv o ptactvu
Rozdiel první, o orlu rozsúzenie mudrákóv indiských etc.cizojazyčný text
Orel obecným rozomem okazuje osobu královu. Protož, bude li král ve snách mieti orla v své moci, podrobí sobě krále. Pakli to obecný člověk vidí, královstvie anebo velikého duostojenstvie duojde. Pakli kto orlu jiedlem posluhuje neb jej nosí k jiného kázaní, vstúpí v úřad králóv a v službu jeho. Pakli král jie maso orlové, dávních králóv poklady nalezne. Pakli nalezne křídla orličie neb jemu dány budú, ušlechtilejších pokladuov královských dosiehne. Pakli to obecný člověk uzří, velikého sbožie duojde a bude povýšen od krále. Pakli král pojede s orlem pitomým honit, syna bude mieti, jímžto bude utěšen. Pakli vidí se král na křídlu orličím, nalezne v království povýšenie a dlúhost života. Pakli to obecný člověk spatří, bude králem zajisté. Pakli kto bude od orla uštnut nebo zdrásán, od krále bude mieti zlú pótku. Pakli to král vidí, od jiného krále bude zamúcen. Pakli se komu zdá, an má orel a jiní jemu jej odjieti chtie neb jej vytrhnú, jsú li z čeledi královy, úklady o králi strojie. Pakli jsú obecní, budú od krále zamúceni. Pakli kto ve snách nadejde hniezdo orlové s ptáčenci, jest li král, jiného krále vezme dětí. Pakli jest obecný, bude kralovati nebo