mistróv
Spatří li král, by v jeho vlasti kozlové se pásli, lúpežníci a lakomci budú se v jeho zemi živiti. Pakli vidí, ano hlava kozlová i s rohy jemu přinesena, člověka nešlechetného a mocného vězně jmieti bude. Pakli král káže sobě přihnati kozelce, urozené a vzácné lidi a nepřátely podrobí sobě. Pakli kto jie maso kozlové, bude nemocen. Pakli kto divokého kozlíka zabie, bude zamúcen a teskliv, ale brzo jej mine. Pakli kto toho kozlíka jie maso tučné, zbohatie od mohutného muže a chválu i radost obdrží. Pakli kto jie maso kozlové s mlékem, bude dlúho a krutě nedužiti.
Rozdiel toto osmnádctý, o ovciech rozsúzenie perských chytroňkóv
Nalezne li kto jehnici ve spaní, pojme ženu. Pakli zbude jehnice, zbude ženy. Pakli ji prodá za zlato odvážené, bude zbaven ženy súdem. Pakli kto má mnoho ovec dojných, sbožie i slúh bude mieti dosti. Pakli maje ovce i ztratí je, ochudne. Pakli zemrú ovce, a to král nebo knieže vidí, bude zamúcen v svém lidu od některého kniežete. Pakli kto pie mléko ovčie, sbožie a radost nalezne. Pakli král ovčie mléko z oružie pie, radost nalezne a s ženú se sléhá k libosti vedlé chuti mléčné. Pakli kto jie hlavu ovčí, nalezne sbožie nenadálé. Pakli kto jie maso ovčie syrové, ten jest hánce a sok svých přátel a známých. Pakli komu ve snách beraní rohové na hlavě vzrostú, dóstojenstvie velikého duojde a bude bojovati s nepřátely vedlé čísla rohóv. Pakli ti rohové spadnú nebo se zlámají, žalost a hanba potká jej před lidmi. Jie li kto ve snách nohy zvieřete rohatého neb dobytčete, zdravie a sbožie střiedmé nalezne. Pakli střebe jíchu tučnú s toho masa a horkú, sbožie nadejde s protivenstvím. Pakli jie játry surové toho zvieřete, nalezne mnoho zlata. Pakli jie vařené, ale studené, bude jiných úsilé bez práce požívati. Pakli kto jie ocas, zlata dosiehne vedlé váhy jiedla. Jest li ten ocas beraní, zlato bude mieti pro znamenitého člověka. Pakli jehničí, tehda pro ženu. Pakli bude mieti beránka, bude syna […]text doplněný editorem