zloděje. Protož, zdá li se komu, by bil kočku nebo zabil, zloděje zamútí nebo zahubí. A jest li kočka známa, známýť jest zloděj. Pakli neznáma, i zloděj jest neznámý. Pakli kto vidí, by vzal kóži kotčí, statek zlodějský jemu se dostane. Pakli jie kto maso kotčie, skrze zloděje dójde sbožie. Pakli kto od kočky bude zdrásán, v nemoc pravú upadne a zamúcen velmi bude. Pakli kto bude ukúšen od kočky, bude dlúho neduživ, ale potom bude utěšen.
Rozdiel třinádctý, o vepři anebo kanci výklad indiských, perských a ejiptských mudrákóv
Vepř nebo kanec znamená osobu nepřietele lítého a silného. Protož komuž se zdá, by bojoval s vepřem nebo s kancem, s nepřietelem lítým a mocným bude bojovati. Pakli kto zabie vepře nebo kance, nepřietele zahubí. A to viděnie slušie na krále a na vládaře. Protož ač kto jiný to vidí, na krále se výklad chýlí. Pakli to chudý vidí, báti se bude a bude múcen od kniežete nepřietele. Pakli kto vidí, by seděl na kanci divokém, přemohutného muže nepřietele v službu podrobí. Pakli to chudý vidí, na výsost cti a moci vstúpí. Pakli král vidí, by jemu přivedli kance anebo vepře aneb že by je uhonil lově, mocné nepřátely vsadí u vazbu. A týž jest výklad o vepřích pitomých, ale slabější. Pakli kto jie maso kancové, zlato a sbožie nalezne vedlé jakosti jedenie. Pakli kto jako vepř čtveronoh chodí, brzké jej veselé potká. Pakli kto uzří vepře nebo kance rohatého, uzří nepřietele svého ve cti a v chvále povýšeného vedlé jakosti rohóv. Pakli králi tak rohatý vepř ve snách bude přiveden, vězně přijme slavného a svého nepřietele v své vězenie. Pakli král nebo knieže vidí, ano ve snách přiveden vepř nebo kanec předeň s ocasem skopce ruského, bude mieti v své vazbě nepřietele bohatého a mocného. Pakli uzří král, ano jemu přinesena hlava vepře nebo kance, nepřátelského dobude sbožie.