lidu.Rozdiel stý a devátýnádstý, o témž smysl perských a ejipských mudrcóv
Vidí li kto ve snách, by trápen byl od zemka, bude milován ot vládaře a dlúho živ bude. Pakli črta vidí, ale nenie poseden od něho, bude uslyšán ot vládaře v své prosbě. Pakli kto bit bude od ďábla nebo od ďábelníka, bude se strachovati vládaře a bude múcen ot něho. Pakli ztepe kto črta nebo utepe ďábelníka, vybojuje a podtlačí protivníka svého.
Rozdiel stý a dvadcátý, o malátství rozmysl perských a ejiptských vykladačóv
Zdá li se komu ve spěčky, by omalátěl, jest li král, pro milost některé nehodné ženy bude ohlášen. Pakli to vidí obecní člověk, bude čestně oděn. Pakli to žena vidí, bude oděna pro smilstvie. Pakli kto vidí, že ot malátstvie očištěn bude, opustí přielišnost okrasy rúcha a dójde jména dobrého.
Rozdiel stý a jedenmezcietmý, o zapití rozsúzenie mudromilóv indiských etc.cizojazyčný text
Ktož mní ve snách, by se zapil vínem, nalezneť sbožie a mohutnost opití přirovnánu v jakosti. Pakli se opie kromě vína, báti se bude múcenie ot kniežete. Pakli se opie šavrnochem, velikému pánu bude slúžiti a skrze to dosiehne sbožie. Pakli se opie vodú, bude se zdáti bohat a bude chluben cizí mocí.
Rozdiel stý a dvamezcietmý, o témž rozsúzenie perských a ejipských mudrcóv
Opie li se kto vínem ve snách, množstvie zlata bude mieti. Pakli se opie bez vína, upadne u pravú nemoc. Pakli se vínem opie, a to vykrčie, dobude zle zbožie a navrátí je, jsa připuzen ot vládaře. Pakli, opiv se vínem, závrat má a bolest břicha, mnoho sbožie dobude, ale ot čeledínóv svých bude zrazen, protož báznivý bude. Pakli se opie vodú, bude zamúcen ot vládaře toho města.