na služebníka příde. Pakli bude spáleno co té sbroje ložnie nebo ztraceno, smrt slúh nebo ženim káže. Pakli s lože co toho spadne, sluha od služby a ženima od milíka vzdálena bude. Prostěradlo sluhu milostníka znamená.
Rozdiel šestnádctý, o loži výklad perských a ejipských mudrcóv
Lože ženu vlastní každého muže znamená. Protož krása lože ženy krásu, libost a veselé káže a šeradnost lože mrzkost ženy oznamuje. Protož ktož vidí ve snách, by lože ztratil, ženu ztratí. Pakli spáleno, umře žena pravú nemocí. Cizie lože cizí ženu okazuje. Protož, zdá li se, by na ciziem loži ležal, s cizí ženou se sleže. Pakli kto složí a svieže své lože a na jiné miesto přeloží, do jiného kraje se přestěhuje anebo do jiné hospody. Pakli kto vidí, že lože jeho zmocňalo a rozšířelo, obřichatie žena jeho. Pakli bude mieti ve snách v ciziem kraji neznámé lože, pojme v té vlasti ženu pěknú nebo škaředú vedlé pěknosti nebo škaredosti lože. Pakli vidí, že v ciziem kraji lože postaveno a on na něm lehne, bude vládařem a povýšeným člověkem.
Rozdiel sedmnádctý, o stolici královské rozsud perských a ejiptských snářuov
Stolice králova duostojenstvie vypravuje. Protož, zdá li se komu ve snách, by seděl na ní, vladarstvie velikého dosiehne podlé výsosti a pěknosti té stolice. Král, ustanoví li novú stolici, syna bude mieti, dědice královstvie svého. Pakli v chrámě ji postaví vedlé sebe, bude syn jeho s ním spolu kralovati.
Rozdiel osmnádctý, o závoji nebo točenici rozsúzenie perských a ejipských dómyslníkóv
Zdá li se komu, by točenici hedbávnú na hlavě nesl, rytieřského duostojenstvie duojde. Pakli komu spadne s hlavy, hanbu uzří v svém stavu a ztratí jej. Pakli ji vzal kto jemu, jest li známý, vstúpí na miesto jeho. Pakli jest neznámý, dosiehne nepřietel cti i statku jeho. Pakli točenice bude bavlnná nebo plátenná, cti menšie dosiehne. Pakli nážlut