potom nic.
Devátýnádctý rozdiel praví o súdcí a súzení a vahách smysl mudrcóv indiských
Komuž se zdá ve snách, an súdcí lidským učiněn, ale súditi nemóž nebo neumie, ten, pojede li do boje, ot lotróv bude zabit. Pakli nepojede, ochudne velmě. Pakli to král uzří, svítězí nad nepřátely svými. Pakli taký súdce déle a viece větčí bude súditi, umění a múdrosti bude naučen neznámé. Pakli kto uzří se súzena ot súdce neznámého, což koli ot něho uslyší otsudku, toť se jemu stane. Pakli uzří, ano kto jeho při líčí před súdcí takovým, oč stojí, dosiehne. Pakli kto uzří, ano kto na vahách něco váží, má li ten kterú při, ješto vidí, a srovnají se váhy, obdrží při. Pakli budú nerovné, ztratí. A jest li váha čistá a hodná, spravedlnost a hodnost súdce znamená v tom městě, kdež to vidí. Pakli šeredna jest váha, nepravost súdce doličuje. Pakli uzří, ano která strana váhy zlámala se, súdce toho města upadne u příhodu zlú nebo smrti neujde.
Dvadcátý rozdiel, o súdě a súdcích dómysl perských mudrcóv
Uzří li kto, an jako súdcí súdí a lidem súd jeho nelíbí se, bude vládařem královým a milován ot něho. Pakli mu se zdá, an sedí na súdcově stolici, ale nesúdí, dosiehne cti ot krále, o niž stojí. Pakli vidí, že naň žalují před súdcí, pečlivosti a zámutek nalezne. Pakli súd zdrží, bude zbaven pečovánie i zámutku. Pakli svú při ztratí, bude starán i bude se starati, ale neprospěje. Pakli se bude sieci s súdcí a jej raní, učiníť pohodlé vládařóm a milost nalezne. Pakli bude se jemu zdáti, že by jemu súdce pójčil moci vedlé sebe siesti a súditi, bude jemu svěřeno veliké věcí zjednánie. Ktož jsa súdce i vidí své súdy zavrženy, velikým neduhem bude obtiežen. Pakli uzří stolici svú súdní zlámanú nebo spálenú, zlá příhoda na krále se chýlí. Pakli vidí znamenie svého duostojenstvie ztrhané anebo spálené nebo ztraceno, ztratí