Pakli zlý, k dobrému se obrátí. Pakli jest u vazbě, bude vyprostěn a navrácen k milosti. Pakli kto vidí obraz našeho spasitele bez kříže, méně dobrého jest znamenie. Pakli král vidí, že se klanie umučení božiemu, vítězstvie a chválu nadejde znamenitú.
Rozdiel třidcátý a šestý, o obraziech jiných svatých rozsud indiských biskupóv
Opatří li kto ve spaní obrazy apoštolské nebo jiných svatých, a promluvie li co, toť se stane. Pakli nic nemluvie, radost znamenají. A vidí li to král, posla dobrého jmieti bude. Pakli to vidí obecný člověk, prospěch jej potká v obchodu jeho. A slušie věděti, že obrazové ve snách bez zlaté okrasy vidění pevnějšie dobré znamenají nežli s zlatem. Nébrž druhdy pozlacení obrazové zámutek znamenají. Pakli král velí ve snách malovati obrazy, jestliže dobře budú vydělány, uloží, kterak by svítězil nad nepřátely, a tak se zděje. Pakli nebudú dobře vymalovány, úklad se v horšie promění.
Rozdiel třidcátý a sedmý, o stromiech vtip indiských, perských i ejiptských mudrákóv
Komu se vidí ve spěčky, že stromy poléval a dobře odělal, jest li král, dobře učiní lidu svému. Pakli z obce to člověk vidí, mnohým radú nebo smyslem prospěje. Pakli kto vidí, ano stromové vzrostli na skále nebo na moři, kdežto nemohú rósti stromové, lidé do toho miesta neznámí a znamenití připadnú. Pakli uzří kto, ano v domě jeho vzrostl strom, muž znamenitý do toho domu příde. A jest li ovocný strom, z rodu bude toho, ktož to vidí. Pakli neovocný ale, bude muž neznámý nebo nepříbuzný. Pakli kto vidí, ano vinný kořen vzrostl v domu, jest li muž a nemá ženy, pojme ženu a bude mieti s ní syny, jest li kořen ten s ovocem. Pakli kto sadí stromy, ale oni nevzrostú, potká jeho strast a pečlivost. Pakli to vidí král, novým úředníkóm moci pójčí. A budú li rósti, budú k vóli jeho. Pakli rósti nebudú, budú jemu k smutku. Pakli kto