Opice znamená osobu nepřietele opatrného, ale chudého a lstivého. Protož, zdá li se komu, by se bil s opicí, s takým nepřietelem vstúpí v svádu. A ktož ve snách svítězí, ten i najavě. Pakli kto zabie opici, zabieť nepřietele ukrutného, chudého a mdlého. Pakli kto bude uhryzen nebo raněn od opice aneb udrasen, bude raněn nebo zamúcen od takového nepřietele a bude velmi neduživ. Pakli kto jie maso opičie ve snách, rovný statek bude mieti nepřietele svého. Pakli kto mluviti bude s opicí neb ji políbí neb s ní vesel bude a potom ji v duom uvede, ten člověka lestného, neznámého a nepřietele přijme v svój duom. Pakli kto ve snách rozkáže opici hráti neb skákati před lidmi a ona to učiní, bude panovati svému nepřieteli a jemu se posmievati.
Rozdiel patnádctý, o ještěru dómysl indiských, perských a ejiptských smyslovníkóv
Ještěr osobu královu obecně ukazuje. Protož na kterémž miestě uzří král ve snách ještěra, na tom jemu se zjeví král nepřietel jeho. Pakli ještěr u vidění snovém vyvracuje stromy, budú zemeníné od krále trpěti záhubu. Pakli vidí král, ano ještěr před blýskaním a hromem utieká do jeskyně, bude vesel záhubú krále svého nepřietele. Pakli král uzří ještěra ve snách a jeho se lekne, jiného krále svého nepřietele báti se bude. Pakli bez strachu král s ještěrem mluví ve snách, smluví se a smíří s králem nepřietelem divným obyčejem. Pakli kto nalezne neb jie ještěrové tělo, nalezne sbožie skrze mohutného krále. Pakli král neb knieže ještěra zabie, jiného krále sobě bojem podrobí a jej zahubí.
Rozdiel šestnádctý, o hadiech rozom perských a ejiptských hadačóv
Had obecním výkladem nepřietele znamená. Protož, spatří li kto ve snách hada, i nepřietele svého najavě uzří. Pakli kto ve spaní s hadem bojuje, ktož svítězil ve snách, ten najavě. Pakli kto hada zsedá neb zřeže v kusy, bude