kobylici jdúce do domu, jest li vládař, přijme dievku služebnú. Pakli obecný to člověk vidí, pojme vdovu nebo podběhu.
Rozdiel šestý, o mezku výklad perských a ejipských hádačóv
Zdá li se komu ve spěčky, by jel na mezku mimochodném nebo povolném, vyjede nebo pójde pohostinu dobrovolně, ale ta se jiezda nebo pút nezdaří. Neb mezek i mezkyně oba znamenají zmeškánie neb oslabenie činóv lidských. Pakli kto vidí, že, jeda na mezku, i vjel na miesto, kdež knihy ležie, a vzal které z nich, o dan v svádu vstúpí a cti újmu bude mieti a slehka zjalovie. Pakli kto jede na mezkyni ozdobené, pojme anebo se sléhá s hanebnú ženú a chudú. Vidí li to člověk vzácný, pro nehodnú ženu cti pozbude a žalost mieti bude. Pakli kto ztratí mezka, pozbude žalosti. Pakli prodá mezka s užitkem, zbude zámutku. Pakli koho mezek kopytem udeří, lítú a rychlú bolest počije.
Rozdiel sedmý, o oslech rozsúzenie perských a ejipských sennářóv
Ktož vidí ve snách, by na osle jel, osbožnie vedlé rychlosti a krokóv oslových. Jest li osel ten črný, peněz dosiehne. Pakli bielý, veselé jej potká s užitkem. Pakli šerý, statek bude s žalostí. Pakli kto kúpí osla i uvede v uzdě v svuoj duom, obohatie znamenitě. Pakli bez uzdy lapí osla, bude mieti radost nenadálú. Pakli kto obtieženého osla uvede v svuoj dóm, sbožie s radostí jemu příde. Pakli bez břemene jest osel, zbude žalosti a strachu. Pakli kto vidí, by spadl s osla, ochudne. Pakli čí osel umře, pán se připrav k smrti. Pakli kto slyší osla svého řevúce, ochudne bez naděje potomného osbožněnie. Pakli kto vidí, by jeho oslu ocas uťali, jest li úředník, zbude úřadu i statku. Pakli padne čí osel u bláto, onemocnie a ochudne pán jeho. Pakli vstane z bláta, i pán jeho starosti zbude a strasti. Pakli kto přijme jako dané a poslané jemu osly, veselé i statek jemu příde od cizieho člověka.