vlka bude ukúšen neb raněn, bude múcen od nepřietele takového. Pakli král vidí, ano ovce stáda jeho vlcie hltají, nepřietelé na lid jeho připadnú a budú jej hubiti vedlé jakosti záhuby ovčie. Pakli kto vlky se psy honí, pošle vojsko své na nepřátely a vedlé toho, kterak se mají psie k vlkóm, vojsku se jeho povede. Pakli vidí král, ano jemu vlka jatého přivedli, nepřietele u vězenie své přijme.
Rozdiel devátý, o lišce rozom perských a ejipských smyslníkóv
Liška nepřietele lstivého, bohatého, ale mdlého znamená. Protož, zdá li se komu, by bojoval s liškú, bude váleti s takovým mužem. A bude li od lišky užrán nebo zdrásán, vedlé jakosti úrazu takového bude zamúcen od nepřietele svého lestného. Pakli kto lišku raní neb zabie, i nepřietele takého urazí neb zamútí neb zahubí. Pakli kto vidí lišku zdaleka, bude nemocen. Pakli kto lišku běžiec vidí a ona se naň ohlédne, ktož to vidí, bude trápen od zemka. Pakli se komu zdá, by s domácí liškú sesmílil anebo divokú lišku v duom svuoj uvedl, bude milovati lstivú ženu a od nie bude zveličen. Pakli kto jsa nemocen i pie ve snách mléko liščie, bude uzdraven a péče zbude. Pakli král ve snách honě, i lapí lišku, přijme lstivého muže k sobě. Pakli ji zabie, muže lestného zahubí. Pakli kto vedlé lišky běží, bude jmien za úkladného člověka. A týž jest výklad o vlkopsu a o kolčavách, ale slabější.
Rozdiel desátý, o zajieci rozsúzenie perských a ejiptských mistróv
Zajieci nevěstky a líčené ženy znamenají. Protož, uzří li kto ve snách zajiece vedlé sebe, takovú ženu vilnú k sobě přivine. Pakli honí zajiece, bude milovati takú ženku. A ustíhá li zajiec, i ji mieti bude. Pakli zajiec uteče, i ta žena k jeho libosti nebude. Pakli kto nalezne zaječí kóži, nadejde statek od ženy vilné. Pakli jie maso zaječie pečené, zbohatie i znemocnie. Pakli kto vrže huol po zajieci, udeří li jej, bude jemu ta ženka k libosti. Pakli se chybí zajiece, nechuti a tesknosti duojde skrze ni.