osobách bude súzen.
Rozdiel šestý praví rozsúzenie indiských mudrcóv o andělu a kleštěnci
Uzří li kto anděla ve snách, jehož jméno jest v svatých kněhách popsáno dobrého poselstvie, nalezne radost. Pakli na tom miestě válka jest, svítězenie brzké bude a plné nad nepřátely. Pakli na tom miestě jest žalost, bude proměněna u veselé. Pakli nemoc, v zdravie vende. Pakli hlad, v sytost se obrátí. Pakli žena to uzří, syna porodí. Uzří li král anděla, an s ním mluví, což koli ot anděla uslyší, bez pochyby přídeť. Pakli anděl nic nepromluvil, vítěztvie znamená a rozmnoží se lid jeho a chudí budú nasyceni. Pakli kto maje bojovati to uzří, věz, žeť zdráv odejde z boje. Pakli kto opatří anděla, jemuž nenie jména u písmě, radost a veselé znamená. Pakli kto uzří kleštěnce pěkného mladého, což ten povie, skóro se stane.
Sedmý rozdiel praví dómysl indiských o apoštole nebo proroku, o pánu Kristu nebo knězi neb jahnovi
Ktož opatří ve snách proroka nebo apoštola neb svatého učedlníka nebo mučedlníka, též se stane jako o vidění andělském, ale slabějé, neb řiedko hřiešný anděla vidí. Pakli kto uzří pána Jezukrista, ten dosiehne spasenie duše své, sbožie světa a svítězenie nad nepřátely svými. A což tu mluviece jeho uslyší, zajistéť se stane a zčastnýť jest, ktož to uzří. Pakli uzří, an do neznámého domu všel a on také, a nevyšel, opatřitel skóro umře, ale bude spasen a jeho dědicové ozbožnějí. A též o apoštole nebo proroku, ale ne tak jistě. Uzří li kto, jako by zvolen a usazen byl na patriarské stolici, vládařem bude učiněn nad lidmi. Pakli uzří, jako by knězem byl učiněn, v duostojenstvie příde nad královým lidem a v tom bude opatrný a spravedlný. Pakli bude jáhnem učiněn, nižšie cti dójde. Pakli to viděnie žena uzří, s hanbú ot muže svého bude otlúčena. Pakli muže nemá, potká ji haněnie.