sedieci, na syna vždy zpomínajíc, plakáše.
O Božiem vzkřiešení
Vzkřiešenie našeho Spasitele Jezu Krista stalo se jest třetí den po jeho umučení. Při jehožto svatém z mrtvých vstánie jsú některé znamenité věci, jehožto slušé každému křesťanu věděti snažně. Najprvé, proč jest, inhed jakž jest umřel, z mrtvých nevstal, ale do třetieho dne v hrobě ležeti chtěl. To jest proto učinil, aby svrchovanějie, že jest duostojně byl umřel, dolíčil. O tom tak praví svatý Jeroným: „Spasitel náš smrti se podložil a tři dny v hrobě byv, všecky, že jest umřel, ujistil silnú svého Bozstvie mocí, třetí den z mrtvých vstal.“ Druhé slušie věděti, proč jest svého z mrtvých vstánie do dne súdného nečekal, aby se všemi lidmi jako všemohúcí vuodce z mrtvých vstal. To jest učinil najprvé pro svého svatého těla duostojenstvie, neb jakož jeho předuostojné tělo z bozstvím bylo zjednáno, neslušelo jemu v zemi ležiec hníti. Jakožto David prorok praví: „Nedáš, Hospodine, svatému svému, totiž slavnému tělu viděti shnilosti.“ A druhé proto, aby svaté viery svým vzkřiešením potvrdil, nebo by byl inhed třetí den z mrtvých nevstal, byla by viera pohynula, ani by jeho kto pravého Boha věřil. A to se jest ukázalo ten čas jeho umučenie, že byli všickni, kromě jediné Matky Božie, vieru potratili, ale jakž Jezu Krista z mrtvých vstavše uzřeli, tak se inhed k vieře navrátili. Třetie slušie věděti, že Syn Boží Jezus Kristus, z mrtvých vstav, v rozličné časy rozličným se ukázal. Najprvé svaté Mariji Magdaléně. Jako píše svatý Marek evanjelista, že je to proto učinil, aby ukázal, že jest, pro hřiešné umřev, z mrtvých vstal, jakž to sám ve Čtení řekl: „Nepřišel sem pozvati spravedlných, ale hřiešných ku pokání.“ Druhé se ukázal těm třem paniem Mariám tehdy, když od jeho svatého hrobu jdiechu. Třetie svatému Petru, ale Písmo nepraví, v který to se čas dálo. Čtvrté se ukázal těma