Italia,cizojazyčný text to jest vlaských zemiech. Jiní čtú se korfeštové, to jsú světští. První jest z Falcakarav z Říma, ten jest najvyšší truxas Svaté říše, jest knieže saské, ten jest říským najvyšším mars bramburský a říský podkomoří. Čtvrtý jest král český, najvyšší šeňk. Ti dřieve psaní korfeštové sú Svaté říše najvyšší ouředníci, jako dřieve praveno, a jim ta moc dána, že oni mohú krále anebo césaře voliti římského vždy, kolikrát toho bude potřebie jest. To usazenie korfeštové stalo se jest po božím narození tisíc let a jedno léto. Potom, jako ti dřieve řečení korfeštové byli zvoleni a usazeni, jakož dřieve pověděno, i by ten césař Otta nemocen, to léto umře. I sjedechu se korfeštové v hromadu u Frankfurtě a zvolichu Hendricha, knieže z Bavor, říským králem. I by ten potom Henrich První, jako od korfeštóv byl zvolen na césařstvie.
Tento jest první byl volen od korfeštóv
Hendrich Druhý, knieže z Bavor, kraloval XX let. Ten udělal to biskupstvie u Pamberce a uděla mnoho zase zbořených a spálených klášteróv a kostelóv a da jim veliké dary a platy. A když byl XII let králem, i jede přes hory a by césařem. On měl ženú svatú Kunhuntu. A byla ona i on oba čistá jako která panna, a tak drželi svú čistotu až do své smrti.
Kterak jsú Uhři obráceni
Jako v lampartské historí stojí psáno, Štefan, pohanský král z Uher, chtěl césařovu sestru pojieti sobě za manželku. I musi ten král slíbiti, aby on a jeho všecka čeled přijala vieru křesťanskú a dali se křtíti. A to se sta, neb je tak dřieve někaký diel křesťanský [v]text doplněný editorem[216]doplněno podle rkp. A a prvotisku uherské zemi bylo. Potom také připravil jiných mnoho pohanóv, že sú se také musili křtíti a vieru křesťanskú držeti. On činil mnoho bojóv a vždy svítězil skrze své modlitby. A když to biskupstvie