této země. Také vedlé skály Kalvárie na pravé ruce, tu jest oltář, kdežto leží slúp, u něhožto Pán náš Jesus Kristus jest bičován, a ot toho slúpu až do čtvrtého slúpu nebo piléře kamenie potí se vodú ústavně. A majíť mnozí za to, že kamenie pláče smrtí pána našeho Jesukrista a že ten kus božieho potu chytil, ješče dnešní den to svaté přirozenie jest znamenie.
Vedlé oltáře svrchu psaného dvú a čtyřidcát stupňóv v zemi, tu byl nalezen kříž boží, jenž byl skryt ot Židóv. A jest ješče v té jámě zvláščie dúpě, v nichžto byli hřebíci schováni. Prostřed kuoru v kostele stojí okolek, v němž Josef z Aromatje otpočíval s tělem božím, když by je s kříže sňal. A na tom miestě byl jest zmyl rány jeho. A chtie tomu mnozí, že jest na tom miestě pravý prostředek všie zemi. A nedaleko ot toho kostela stojí kostel, v němžto ižádný kněz nesmie mše slúžiti, leč kněz z Indie, a indiští kněžie slúžieť své mše daleko jinak nežli zdejšie kněžie, avšak přisvěcují božieho těla svátost z chleba a řékají jedno Otče náš a spievají velmi nábožně a jsú dobří křesťané. Tato svrchu psaná a jiných mnoho svatých miest vedlé Jerusalema. A protože tu jest veliké prostranstvie mezi zdmi oseženo mezi svrchu řečeným kostelem a pravým městem, a protož město Jerusalem s té strany nenie tak pevno jako jinde neb s jiných stran.
Čtyřidcátý a čtvrtý rozdiel praví o údolí Josafat, o miestu, kde ukamenován svatý Ščepán, o velikém špitálu.
Před městem Jerusalemem jest údolé, jenž slóve údolé Jozefovo, a kakžkoli veliké v sobě jest, však táhne se až do zdi městské. Tu pravie, že mají v súdný den všichni státi a je bude Pán Buoh [s]text doplněný editorem svými svatými súditi, a to bude divným božím zjednáním, že také malé miesto tak mnoho lidí ochytí, však slušie věděti, že hřéšní v svých hrubých tělech stanú na zemi, ale dobří i [s]text doplněný editorem svými těly budú ku Pánu Kristovi pozdviženi. A nedaleko ote zdi městské zevnitř města, tu jest kostel svatého Ščepána na tom miestě, kdež byl ukamenován. A nedaleko ottad jest zlatá brána, skrze nížto Pán náš Kristus na Květnú neděli byl vjel na oslíku do Jerusalema. A ješče znáti jest stúpěje oslové na třech miestech na jednom kameni, kterýžto velmi tvrdý jest. Také zevnitř města dobře sto latróv od kostela, v němž jest hrob boží, ten veliký špitál, ot něhožto jméno špitálníci mají. A v sieni nebo v ložnici toho špitálu jest dobře sto