[264v]číslo strany rukopisu[AI]Léta: 1421.; Na f. 264v je řada míst opravených dodatečně. Ale ženy strach z sebe složivše, mužské srdce přijaly[3843]přijaly: -j a nižádným obyčejem narůzno[3844]narůzno: -u- se rozděliti nechtěly[3845]nechtěly: -j. Protož konšelé porozuměvše, že by proti nim nic nemohli učiniti, listu, kterýž před nimi čten byl, požádali sou, aby před nimi položen byl, aniž toho na nich nemohli jmíti. Pro kteroužto věc z rathauzu sešli a ženy jako za dvě[3846]dvě: Zadwie hodině na rathauze[3847]rathauze: ratt- v světnici zavřeli a po dvou hodinách svobodně odjíti dopustili sou. Protož to ženské ohlášení starším obce velmi se líbilo, kteřížto také v shromáždění[3848]shromáždění: Shromazdėni obce potom učiněném, když opět týž list jedna panna četla, neodmlouvali sou proti tomu.
Konrád, arcibiskup pražský, vyzdvihl sněm kněžský obecní v jeho arcibiskupství z Čech i z Moravy, přátelské i nepřátelské.
Itemcizojazyčný text téhož léta[3849]léta: Letha na den svatého[3850]svatého: So. Prokopa počat jest[3851]jest: gt sněm kněžský na Starém Městě v domu koleje[3852]koleje: College učení Karlovy, a že Konrád[3853]Konrád: Conrad arcibiskup, tehdaž[3854]tehdaž: -a- v Roudnici jsa, přijeti nemohl, vymlouvaje se svou nemocí, dvěma mistrům i jáhnům[3855]jáhnům: Jahnum, totiž mistru Prokopovi z Plzně a mistru Příbramovi[3856]Příbramovi: -i- svou moc jako svým náměstkům poručil jest, aby oni přijmouce k sobě, které by se hodné viděli, způsobili a zřídili a jednali ty věci, kteréž by byly[3857]konec slova opraven na y patrně z o pokoje, spasení a jednoty všeho kněžstva. {Byl takový poběhlec, že jsa mnichem, od bludův papežských odstoupil a k pravdě Boží[3858] přistoupil a osvícenější[3859] při pravdě Boží byl nežli všickni mistři pražští.}marginální přípisek mladší rukou; * Boží: Bóžínejisté čtení Protož ti mistři mistra Jakúbka[3860]Jakúbka: -u- z Stříbra, bakaláře Písma svatého, kazatele z Betléma[3861]Betléma: Bethlema, a Jana kněze, kterýž tehdaž[3862]tehdaž: tehdáz všecko město zpravoval, sobě ku pomoci vyvolili, ačkoli kněze Jana obec kněžská poběhlce nazývala[3863]úsek obec … nazývala podtržen, nechtíci[3864]nechtíci: -cy nad sebou míti žádného zlé pověsti. A když sou nic neprospěli, ti čtyři shromážděné kněžstvo v koleji[3865]koleji: Kollegj na čtyry strany sou rozdělili, [500]číslo strany edicejedna strana Pražských, druhá Hradeckých, třetí Žateckých a čtvrtá Táborských, a ze všech[3866]všech: zewſſech krajin přišli, každé straně místo zvláštní okázali jsou. A když sou to zřídili, podali sou několik artikulův[3867]artikulův: -y- na ně, aby dali na ně rozvážíc odpověd. A když povolení některých artikulův[3868]artikulův: -y- nebylo, však že větší strana povolení dala, mistr Příbram v pondělí po svatém Prokopu vstoupiv na stolici, kdež se lekcí[3869]lekcí: leccy čtou svatého[3870]svatého: So. Písma, kdež všecko kněžstvo bylo shromážděno i někteří z urozených při tom byli, pan Jindřich z Rožmberka[3871]Rožmberka: Roźm-, pan Viktorin[3872]Viktorin: -yn Boček, i z obojího města někteří i panoše, dole psané artikule[3873]artikule: -y- vypravoval jest[3874]jest: gt a prvé[3875]prvé: -e tázal se na každý artikul[3876]artikul: -y-, ač by povolení dali. A když všecky jiné strany artikule[3877]artikule: -y- chválily, sama strana Táborských ďáblem[3878]ďáblem: diablem