jsou přáli, jednoho z konšelův do Roudnice poslali sou k arcibiskupu a dali sou je v ruce kata, kterýžto jich boky až do plic ukrutně vypálil, aby od koho to kacířstvo mají, pověděli, a byli li by v Praze kteří jiní, pověděli, v tom povolujíce, tázali se s pilností. {Kněze Loquisa a druhého boky kat až do plic vypálil.}marginální přípisek mladší rukou Protož tak mučeni jsouc, některých jména pověděli sou, od nichžto měli v Praze týž dovtip s nimi o velebné svátosti. A když napomínáni, aby k jednotě církve z svých bludův kajíce se navrátili, smějíce se pravili: „Ne my, ale vy od bludného kněžstva svedeni jsouce, bloudíte a před stvořením, totiž chlebem posvátným, klekáte.“ Potom stalo se ve čtvrtek před svatým Bartolomějem, 21. dne měsíce srpna, s množstvím lidu vedeni byli k upálení, napomínáni byli, aby lidu prosili, by se za ně Pánu Bohu modlili, kněz Martin odpověděl: „My nepotřebujem žádných prozeb ani modliteb, proste za ty, jenž toho potřebují.“ {Kněz Martin}marginální přípisek mladší rukou {Loquis}cizojazyčný marginální přípisek mladší rukou {v sudu zabedněný s svým tovaryšem jest upálen.}marginální přípisek mladší rukou; * jest: gt A když mnoho hrozného a pohoršujícího ušima lidskýma kněz Martin mluvil, v sudu zabedněn s svým tovaryšem jest upálen.
Itemcizojazyčný text po spálení těch bludných kněží jati sou v Praze někteří toho pikharství se přídržících, Kaška z Nového Města a tři kněží Tháborští, Prokop Holý, Jíra z Klatov a Abraham, kterýž jest nechtěl, aby světlo páleno bylo před velebnou svátostí.
Jednota stala se v Praze a konšelé noví sazeni.
{Veliký zvon u Matky Boží sněžné.}marginální přípisek mladší rukou Itemcizojazyčný text téhož léta ut supracizojazyčný text v pondělí po svatém Petru, jenž byl 30. den měsíce června, z tajného rokování některých s panem Janem knězem, kterýž po sobě lehkú obec měst a jako větší díl měl lidu, zvoněno jest u veliký zvon u Matky Boží sněžné, k jehožto zvonění všickni přátelé neřádův, nezřízeností zběhli sou se z Nového Města na Staré z návodu kněze Jana, s hřmotem na rathauz sou vešli a křiky nastrojili proti konšelům, že by konšelé obojího města nebyli věrní, mnohé viny na ně počítajíce, a že sou hodni složení. Pro kteroužto věc pečet jim vzali a Staré s Novým smířili město. Čtyři ze vší obce sebraní hajtmany vyvolili, kteříž by až do volení nových konšelův zprávu měli Starého i Nového Města. {3 Julii}cizojazyčný marginální přípisek mladší rukou Potom v středu na rathauz se svolali a 30 jich z Nového i z Starého města po 15 volili, a z těch někteří byli podezřeni pikhartstvem, aby ti spolu jakožto jedno město sedajíce větší pře konšelé vyslýchali, a někteří z nich, když by potřebí, pře menší na Novém Městě aby vyslýchali.