obojího pohlaví na Vyšehrad v neděli po Všech svatých.
Itemcizojazyčný text všecka obec Pražská se dvojí svátostí těla Kristova s ženami a s mužmi, muži v svém zástupu a ženy v svém, následovali sou kněží nesoucí tělo Pána Krista pod nebesy, kteráž byla připravena pro krále Zikmunda, aby byl přijat pod ně, a ženy též pod nebesy, kteráž byla pro královnu připravena, s svým knězem šly. A přišedše na místo to, na němž vítězství obdrželi, vzdávali sou Bohu díky a zpívali sou: „Tě, Boha, chválíme.“ A potom navrátili sou se.
O pálení mstitedlném od krále Zikmunda vsí a o porušování panen a manželek násilně.
{Infra 248, 249.}cizojazyčný marginální přípisek mladší rukou Itemcizojazyčný text v outerý po Všech svatých panu Viktorinovi Bočkovi, kterýž byl s Pražskými, i bratru jeho Hyňkovi z Poděbrad, kterýž byl s králem, a Puškovi rytíři neslušně jich vsi pálili a lidi loupili. To vida Boček mladý, vzav od krále odpuštění a přitovaryšil se k Pražským k obraně zákona Božího. A kterýž byl předtím přijímání pod obojí způsobou protivník, učiněn jest udatný obránce a ochranitel. Jemužto že nezčítedlné škody činil skrze pálení vsí, Uhři z Limburka učinili sou, kteřížto netoliko chudinu loupíce, ale pannám i ženám násilé činili sou a porušujíce mordovali sou.
O opatření špíže na hrad Pražský skrze krále uherského.
Itemcizojazyčný text boje se, aby hrad Pražský, jako i Vyšehrad, nemaje špíže, od Pražských nebyl obležen, v sobotu před svatým Martinem zloupiv vsi, městečka, špíži vézti na hrad Pražský opatřil jest a z toho utěšení chudých a zlořečenství v zlou pověst a v kletí, lání od chudiny vpadl jest.
O dobytí města Prachatic od Žižky a tu veliké ukrutnosti ukázání.
{Prachatice město podruhé dobyto od Žižky.}marginální přípisek mladší rukou {Supra}cizojazyčný marginální přípisek mladší rukou {233. Táborští tehdáž v městě Písku vládli.}marginální přípisek mladší rukou; * tehdáž: tehdáž Itemcizojazyčný text léta Páně 1420 běžícího v outerý po svatém Martině dne 12. měsíce listopadu Táborští tehdaž Pískem vládnouce, Prachatických, soused svých, litujíce, protivenství proti držícím zákon Boží prokazovali. Nebo po spálení a zdí městských zboření z děl prvé od Táborských učiněného ti, kteříž sou odtud odešli, někteří se zase navrátili. A ti některak opravivše domy a zdí čela, počali se ukrutně protiviti všem přijímajícím pod obojí způsobou, některé jímajíce a k odpřísežení pudíce a některým statky poberouce, z města pudili a dva neb tři milovníky zákona spálili, žáka totiž Ondráčka z Vejrova, někdy kostela prachatického zvoníka, vzavše ho z orání, pro zloupání obrazův ohněm spálili sou. Pro kteroužto věc Žižka s svými dne předpověděného s předcházejícími je kněžími s tělem Božím cestu přijal na se, aby se pokusil o Prachatice. To předzvěděvše měšťané, brány uzavíravše, na zdi k obraně vstoupili