u Hradčan ležícími znamenavše, že již hrad špíží opatřen a že by jim těžko bylo ze všech stran hájiti, aby špíže na hrad nebyla vezena, z pole sjeli sou, klášter svaté Magdalény a svatého Tomáše klášter a dům podkomořího s mnohými domy jinými zapálili sou. Potom Táborští se na Nové Město přestěhovali a učinivše s Pražskými námluvu, 12 hajtmanův vyvolili, 4 z Nového Města, 4 z Starého, 4 z Táborských a s jinými příchozími, aby ti 12 klíčův od bran, od věží v své moci měli, k bojům náležité aby zřídili a zpravovali. A tu také na tom zůstáno, aby ženy, jichžto muži od města šli jsou, též synové a dcery, jichžto rodičové odešli jsou, aby také z města šli, z Nového i z Starého, pro domnění zrady, leč by kterých věrnost dostatečná byla shledána.
O zavření artikulův obyvatelův pražských a pilné stráži bran města a pražských věží a vypovědění protivníkův z města Pražského.
Itemcizojazyčný text když sou Pražští s Táborskými a jinými příchozími podruhé rokování jměli, na tom zůstáno jest jednomyslně, aby tak obyvatelé jako příchozí všecky věci, kteréž jsou zákona Božího a pravdy jeho, věrně bránili, všecky hříchy smrtedlné zjevné sami na sobě i v městě rušíce a protivníkův aby nechovali, aby tak k vostříhání bran, věží příchozí Pražským byli připojeni, tak aby hojnejmi při těch věcech, kteréž příleží k obecnému dobrému a k vobraně pravdy, aby věrní pověděných na ty všecky věci a na každou zvláště listové zapsání sou učinili z domácích i příchozích. A když sou ty věci zřízeny a způsobeny, Táborští do Starého Města pražského s koňmi, s vozy přestěhovali sou se, domy královské a jiné od pravých hospodářův opustivše, osadivše a veliké škody den ode dne na staveních činíce. Ale však ženy táborské v klášteře svatého Ambrože na Novém Městě zůstaly jsou, den ode dne kazíce a rušíce. Tehdaž z povolení vobecného všech spojených vyvoleny jsou některé vosoby z příchozích, toho pilně šetřily, ač by kteří z Pražských ještě těla a krve Krista Pána nepřijímali, aby ti, kteréhožkoliv stavu byli neb pohlaví, z města vyvedeni byli. Protož ti tak volení každý den na rathauze sedíce, vyvolovali všecky jim voznámené. A kteřížkoliv oznámeni byli, přijímati nechtíce, ti pod korouhví páně Čeňkovou, kterážto na pranéři visela, z města od biřicův byli vyvedeni, v nichžto domy a statky vobec se uvazovala. A Němci, kteříž ku přijímání přivolili, ale že komňaty a pivnice plné měli, z města jíti musili a nebo píti z kalicha, aby i jiných věcí byli účastni, kteréžto ku příchodu krále a jiných hostí čekali. Kteréžto věci Pražané na Táborské a jiné k jich živnosti nakládali. Pití rozličná za laciné peníze šenkována ustanoveno, nebo malvazí pinta jedna za 3 groše šenkována byla, víno vlaské po XI penězích nalévali, rakouské víno po IIII penězích