{Přijímání pod obojí nejprv se konalo u svatého Vojtěcha, u svatého Martina, u svatého Michala a v kaple Betlémské.}marginální přípisek mladší rukou Léta od narození syna Božího 1414 ctihodné a božské přijímání svátosti těla a krve Pána Krista pod obojí spůsobou, totiž chlebu a vína, lidu obecnému věrnému majíc rozdávána býti, od poctivého mistra Jakúbka z Stříbra, svatého písma bakaláře učeného, a od některých kněží, pomocníkův jeho, počato v městě slavném Pražském, a nejprv u svatého Vojtěcha na Novém Městě a u svatého Martina ve zdi a u svatého Michala, v kaple v Betlémě v Starém Městě. Kteréžto rozdávání a přijímání rozličnými hrůzami, pohrůžkami i žalařováním skrze římského a českého krále Václava a skrze jeho úředlníky v duchovenství, a zvláště Konráda, arcibiskupa pražského, a jiné preláty a mnichy a také mistry slavného učení pražského i doktory vším jich usilováním zkažení, utlačení jest trpělo. Tím více se rozmáhalo v lidu nábožném obého pohlaví, že ve dvou letech ve dvou neb ve třech kostelích kněží, mistři, mistra Jana přídrže se, tehdaž z roty Viklefovy skrze stranu sobě odpornou, kteráž Machometova, svobodu kázání a lidu rozdávání pod obojí spůsobou obdrželi jsou. Ale jako ve všech osadních kostelích v Praze i v klášteřích, ačkoli arcibiskup a preláti je vyobcovali, klatbu a zápověd po vší Praze na ně sou vydávali, oni na to nic nedbajíc, lid veliký k sobě nachýlili jsou, že netoliko v Praze, ale i v mnohých městech královských, Markrabství moravského, na hradích i v městečkách i ve vsech lid obecný s velikým valem a s velikým náboženstvím a poctivostí k svatému přijímání pod obojí spůsobou často sou se připravovali. Ačkoli protivníci a rúhači té pravdy duchovní i světští hněvali se, však proto toho udusiti a utlačiti sou nemohli. Nebo jakož se píše v druhých knihách Ezdrášových X: {4 v. 38}meziřádkový přípisek mladší rukou „Pravda zůstává a rozmáhá se navěky a živa jest, obdržujíc vítězství navěky.“ Amen.
O počátku sebrání conciliumcizojazyčný text konstanského a o potupení i zkažení mistra Jana z Husince tuto se oznamuje.
Léta téhož na den Všech svatých počalo se conciliumcizojazyčný text, totiž shromáždění duchovních osob obecné v městě císařském v Konstancí o jednotu církve a napravení pokoje. Nebo tehdaž církev v několikery byla rozdělena. Některá částka Janovi, papežovi XXIII., Baltazaru z Košic nazvanému, na dvoře římském sedícímu, přála a jeho poslušenství příslušela. Jiná Angelu z Corariumcizojazyčný text, Řehořovi XII., třetí částka