svrchu psaná nebyla hubena a krev věrných křestanův nebyla prolévána.
Itemcizojazyčný text také rač věděti úmysl náš a ustavení nás všech, na kterémž sme se konečně sjednali o ty čtyři kusy.
{4 articuli}cizojazyčný marginální přípisek mladší rukou Nejprvé o přijímání těla Božího a krve Boží pod obojí způsobou lidu obecnému.
Druhé o kázání svobodné slova Božího řádem od řádných kněží.
Třetí o neřádném nadání stavu duchovního.
Čtvrté o tupení zjevných smrtedlných hříchův, že ty kusy držeti míníme a chcme do zprávy lepší Písmem svatým, ač muož li býti ukázáno.
Také chcme zůstati při našich řádích, právích a svobodách, jakož jest Království české a Markrabství moravské od starodávna od králův a od knížat vysazeno a od našich předkův držáno.
Itemcizojazyčný text na témž sněmu mocí pana Konráda, arcibiskupa pražského, oznámený mezi kněžstvem v jeho biskupství jest sněm obecný kněžský v městě Pražském na svatého Prokopa, na kterýž sněm bude moci přijíti kněžstvo přátelské i nepřátelské z Moravy i z Čech, aby rozjímali o těch věcech, které by ku pokoji a jednotě kněžstva a k zvelebení zákona Božího lidem k zprávě a k naučení. Na kterýžto sněm kněžský Pražané všem, jenž by chtěli přijíti, svobodný a bezpečný glejt dáti slíbili sou.
O vtržení do České země knížat slezských.
{O vtržení knížat slezských do Země české.}marginální přípisek mladší rukou Itemcizojazyčný text času toho sněmu knížata slezská se 20 tisíci Království české hubili sou přitáhše, Poličku, Náchod a Trutnov dobyvše, mnohé lidi obojího pohlaví zbili sou, jako 40 dětem pravé nohy a levé ruky nebo levé nohy a pravé ruce zutínali sou a některým také nosy zobřezovali sou. Pro kteroužto věc na tom sněmě od pánův jest na tom zůstáno, aby všickni páni s rytířstvem i s lidem obecním z kraje Hradeckého i s obcí o svatém Vítě k Náchodu se vypravili a sjeli. To Slezáci uslyševše z země vytáhli sou. A však proto panstva mnoho tisícův, rytířstva, obecného lidu sebralo se na určený čas a z toho sebrání strach a hrůza Slezáky napadla, kteřížto listy poslali sou, že s Čechy v slušnou smlouvu vjíti chtějí. A pro tu příčinu Čeněk s Krušinou svému lidu dále do Slez jíti nedopustili sou. Protož kněz Ambrož, vůdce Hradeckých a farář, pověst v lidu učinil jest a různici, a by byli páni rychle preč neodjeli,