arci[242v]číslo strany rukopisubiskup světiti nechtěl, na řece před hradem tekoucí utopili sou, nechtíc na tom dosti jmíti, že mnoho kněží táborské strany se přídržících světil byl a ještě chtěl světiti a za to ustavičně prosil, aby ho při životě zůstavili, že chce, což by[2513]by: cozby jich chtěli míti, světiti a všecky puňkty jich držeti, kterýmž jej koli naučí. {O témž biskupu svrchu v listu[2514] 234 zmínka se činí.}marginální přípisek mladší rukou; * nejisté čtení A když biskup dlouho plovaje, utopiti se nemohl, a připlynuv[2515]připlynuv: -i- k břehu, odpočinouti chtěl, přiběhše Táborští, po nevinné krvi dychtíce, odstrčili jsou jej od břehu, a kamením jej v hlavu tepouce, dorazili sou. A tak duši pustiv, na dno spadl jest a hříchy nezčítedlné Táborským zůstavil jest.
O poselství, kteréž chtěli učiniti Pražané k králi polskému, aby se v Království uvázal české, a o svádě Táborských proti Pražanům pro vornáty.
Itemcizojazyčný text ve čtvrtek po svatém[2516]svatém: Sm. Martině, když se shromáždila[2517]shromáždila: -az- obec Pražská[2518]zapsáno Prz a na okraji připsáno mladší rukou Pražſka s Krušinou, Bočkem, Hynkem, pány i také s šlechtici království, na tom[2519]tom: Natom sou zůstali, aby poselství slavnější nežli dříve bylo posláno k králi polskému, aby se uvázal v království pro obranu zákona Božího. {Krále polského do Čech zůví.[2520]}marginální přípisek mladší rukou; * poslední slovo obtížně čitelné Kteréžto poselství Mikuláš[2521]Mikuláš: -ß z Husi chtě zrušiti, řekl, že ta vůle nikdy nebyla Táborských, aby koho jiného za krále sobě zvolili nežli někoho z obyvatelův království[2522]úsek že … království podtržen. A když bylo pečetí Táborských provedeno, kterouž Žižka s Pražskými a s jinými obcemi jednostajným povolením k listu na to učiněnému přitiskl, aby bylo posláno k králi polskému od pana Hynka, Mikuláš z Husi tomu po[448]číslo strany ediceselství více nemohl učiniti, ale mlče reptal jest[2523]jest: gt. {6. Nové věci aby nedomejšleli.}marginální přípisek mladší rukou I bylo jest[2524]jest: gt v týž obci pro Táborské, kteříž častokrát[2525]častokrát: czaſto krat nové věci novým přidávali sou popouzejíce, svorně zůstáno, aby žádný více v lidu nesměl rozsívati, jediné leč by[2526]by: lecžby prvé dobře svědom byl těch novin, že by[2527]by: Žeby se v písmě zakládaly[2528]zakládaly: -i aneb[2529]aneb: a Neb že by[2530]by: Žeby důvodem rozumným bez falše[2531]falše: ffalſſe zjevně[2532]úsek aby … zjevně podtržen mohly[2533]mohly: -i býti provedeny a ukázány, a aby žádný takové noviny neoznamoval, jediné leč by[2534]by: leczby prvé[2535]prvé: Prwe čtyrem[2536]opraveno dodatečně mistrům od obce na to vydaným byla ta novina oznámena, kteřížto že by[2537]by: Žeby jemu povolení[2538]opraveno dodatečně k zjevení a oznámení lidu tý[2539]tý: ty noviny dali, tehda bude moci lidu oznamovati, a jináče[2540]jináče: ginacže nic.
{5. Pražští aby do další biřmování, kněží mešní sloužili.[2541]}marginální přípisek mladší rukou; * Velmi nejisté čtení. Itemcizojazyčný text druhé na tom zůstali, aby řád až do toho času v sloužení mše zachovávaný v ornátích a v kališích, toliko zbytečnost a nádhernost[2542]rkp. drahot (?), nadhernoſt nadeps. nad řádkem složíce, všickni kněží pražští aby zachovávali. {Některá místa vylučovali.[2543]}marginální přípisek mladší rukou; * Nejisté čtení. Ty věci i jiné v tom zboru svolené Mikulášovi z Husi a jiným Táborským když sou se nelíbily, předpověděný Mikuláš z Husi, Táborských hajtman, v neděli po svatém[2544]svatém: Sm. Martině s bratřími svými, kteří sou byli hrádek řečený Popovice obehnali, odjel[2545]odjel: od gel jest. Toho když sou dobyli k tvrzi Leštnu páně Václavově,