A pannám, abyšte svého panenstvie chovaly, přikazuji i radím, abyšte vy také náměstkóm pravily, ať by věděli, žeť jest čistota vždy svobodna a nikdy nenie jata, i na púšti i v horách i mezi zvěří, aby také věděli, že spravedlivý člověk aneb bohobojný bez božieho přěpušťenie nikdy nemuož zahynúti ani přěmožen býti.
Počíná sě život svatého Pavlina, prvnieho pústenníka
Často sú sě o to mnozí korčili, kto by ten slavný přiebytek pústenničí zamyslil a počal. Jedni sú řekli, by Eliáš prorok zamyslil a počal ten přiebytek a svatý Jan, boží křtitel. Z nížto Eliáš mnieše, že jest věčší nežli mnichový, a svatý Jan, ješto jest dřieve prokoval, než sě jest byl narodil. A jiní pak, za něž všěcka říšě má, i pravie, že jest svatý Antonius hlava a počátek toho přiebytka. A to je také podobné dosti, neb jest on ne tak byl počátek, ale že všěcky dobré skutky on zamyslil a rozplodil. Amachas a Macharius, učeník svatého Antonie, z nížto Amachas pohřebl jest tělo svatého mistra. Také nynie pravíta, že Pavel počátek byl toho přiebytka. Jichžto řěčí i já toho potvrzuji. A jiní to i jiné, jakž sě komu podobné zdálo, praviechu, že člověk všeho chlupatého těla, kromě dlaní a tváří všeho obrostlého až do pát. A jiného mnoho zamýšléchu, ješto k vieřě nepodobno. Ale že jest všeho nesnadno vypraviti, aneb