inhed ven nevytiehne v sobotu, točíš v den zasvěcený?“ K tomu jemu nemohli otpověděti. A jež bieše tu mnoho pozvaných do toho domu, Ježíš dávajě znamenati, kak oni sobě vuolé vyššie seděnie za stolem, pověděl k nim tuto pověst a řka: „Když budeš pozván na svatbu, neposazij sě na najvyššiem miestě, nebť jest snad někto poctivější tebe jiný pozván na hody. A přijda ten, jenž tebe i onoho, točíš počestnějšieho, pozval, i die tobě: Daj tomuto miesto. I posědneš s studem i počneš s začrvenáním na nižšiem miestě seděti. Ale když pozván budeš, jdiž, posadiž sě na nižšiem miestě, aby přijda ten, jenžto tě jest pozval, řekl tobě: Přieteli, vendi výše na počestnějšie miesto. I bude tobě čest i chvála přěde všemi zástolními hostmi. Neb všeliký, kto sě povyšije, bude ponížen, a kto sě níží, bude povýšen.“
Čtenie, ješto nejměl Ježíš co jiesti svými apostoly
Potom po některých opět dnech v jednu sobotu jdiechu apostoli s Ježíšem velmi lačni a nejmajíce co jiesti, ale ustúpivše na pole i jěli sě trhati pšeničných klasóv a mnúce mezi rukama jiesti. To uzřevše licoměrníci, židovščí duchovníci, k Ježíšovi řechu: „Aj toť učenníci tvoji činie to, ješto neslušie v sobotní den činiti.“ K nimžto on vecě: „A zda ste nečtli v svém zákoně, ež v sobotnie dni kněžie v chrámě sobotu přěrušijí, a bez viny hřiecha jsú? A já vám pravi, toto jest věcší než chrám. A byšte vy věděli, co jest, milosrdí chci a ne oběti, nikda byšte byli neotsúdili nevinných, neb syn člověčí také jest pán soboty.“
Tu slušie