uvede v uzdě v svój dóm, obohatí znamenitě. Pakli bez uzdy lapí osla, bude mieti radost nenadálú. Pakli kto obtieženého osla uvede v svój dóm, sbožie s radostí jemu přijde. Pakli bez břemene jest osel, zbude žalosti a strachu. Pakli kto vidí, by spadl s osla, ochudne. Pakli čie osel umře, pán se připrav k smrti. Pakli kto slyší osla svého řevúce, ochudne bez naděje potomnieho ozdobenie. Pakli kto vidí, by jeho oslu ocas utěli, jest li úředník, zbude úřadu i statku. Pakli padne čie osel v bláto, onemocnie a ochudne pán jeho. Pakli vstane z bláta, i pán jeho zbude strasti. Pakli kto přijme jako dané a poslané jemu osly, veselé a statek přijde od cizieho člověka, jehož se nenadál.
LXVII. O oslici. Perských a ejipských
Zdá li se komu ve spaní, by jezdil na oslici, potká jej štěstie po ženě. Pakli komu umře oslice ve snách, umře jemu žena najevě. Pakli kto mléko osličie pie, bude nemocen pravú nemocí. Pakli kto vidí, by oslice porodila, obohatie. Pakli má ženu, syna jemu urodí. Pakli kto jie maso osličie, zisk jej statku potká, ale s neduhem. Pakli kuoži osličí nalezne, zná li pána té oslice, bude děditi v jeho sboží. Pakli nezná, bez naděje zbohatie. Pakli kto nalezne lajno osličie, nalezne penieze bez práce.
LXVIII. O divokých oslech. Perských a ejipských
Opatří li kto, by jemu dali osly divoké, sbožie a radost jemu přijde skuoro od cizích lidí. Pakli kto pie mléko oslice divoké, bude povýšen, ale nemoci neujde. Pakli kto jie maso osla divokého, dójde sbožie velikého a jména dobrého. Pakli trus jeho shromáždí, nalezne penieze,