Pakli kto bude mluviti s opicí neb ji políbí neb s ní vesel bude a potom ji v dóm uvede, ten člověka lestného, nepřietele neznámého přijme v svój dóm. Pakli kto rozkáže ve snách opici hráti neb skákati před lidmi a ona to učiní, bude panovati svému nepřieteli a jemu se bude posmievati.
XV. O ještěru. Indiských
Ještěr osobu královu obecně okazuje. Protož na kterém miestě uzří král ve snách ještěra, na tom se jemu zjeví král nepřietel jeho. Pakli ještěr vyvracuje u vidění snovém stromy, budú zemeníné trpěti záhubu od krále. Pakli král vidí, ano ještěr před blýskaním a hromem utieká do jeskyně, bude vesel záhubú krále svého nepřietele. Pakli král uzří ještěra ve snách a jeho se lekne, jiného krále a svého nepřietele báti se bude. Pakli král s ještěrem bez strachu mluví ve snách, smíří se s králem nepřietelem divným obyčejem. Pakli kto nalezne neb jie ještěrovo tělo, nalezne sbožie skrze mohutného krále. Pakli král nebo knieže ještěra zabie, jiného krále bojem sobě podrobí.
XVI. O hadiech. Perských a ejipských
Had obecným výkladem nepřietele znamená. Protož, spatří li kto ve snách hada, i nepřietele svého najevě uzří. Pakli kto ve spaní s hadem bojuje, ktož svítězil ve snách, ten i najevě. Pakli kto hada zseká neb zřeže na kusy, bude užívati sbožie nepřietele svého vedlé jakosti zsekánie neb zřezánie. Pakli král u vidění hada zabie, najlítějšieho nepřietele svého zahubí a úkladníky své pohubí. Pakli