zahradu, starost velikú nadejde. Pakli ji vytrhá, pojme jej smutek s prací a s nesnází. Pakli jie komu dá, příčina bude smúcenie toho, komuž dal lociku.
XVII. O česenku. Perských a ejipských mudrcóv
Komuž se zdá, by jedl česnek, cibuli nebo por, potká jej žalost s pláčem a zlá pověst. Pakli dá jich komu svazek nebo povřieslo, učiní tomu mnoho smutných dní vedlé jakosti svazkóv nebo povřiesl. Pakli kto jie česnek vařený, bude zamúcen od kniežete.
XVIII. O opichu. Perských a ejipských
Ktož sadí nebo seje opich, zdravie prací dobývá. Pakli kto jie opich, jest li nemocen, zdravie dójde. Pakli zdravý, prodlí se jeho zdravie. Pakli kto udá jemu, příčina bude některá jeho utěšenie.
XIX. O šočovici. Perských a ejipských
Pakli kto spatří ve spěčky, by nalezl bob neb šočovici neb vlčí mák, žalost nalezne a starost. Pakli vidí, že rozsutí v domě, svár a svádu bude mieti v domě vedlé jakosti těch věcí rozsutých. Pakli co z těch jie vařeného, v neduh upadne a v zámutek vedlé jakosti jedenie.
XX. O hrachu. Perských a ejipských
Hrách a kúkol ve snách sbožie znamenají, ale kúkol jest ještě lepšie znamenie. Vezme li kto ve snách hrách nebo kúkol, vedlé jakosti vzatého peniezi se jemu dostanú. Pakli je jie nevařené, sbožie i cti dosiehne. Pakli vařené, dójde téhož, ale s jakostí od kniežete.
XXI. O pepři. Indiských, perských a ejipských
Pepř vždy ve snách ústrk, boj a zámutek zvěstuje. Protož, nalezne li kto ve