duostojenství velikého dójde a bude bojovati s nepřátely vedlé čísla rohóv. Pakli ti rohové spadnú nebo se zlámají, žalost a hanba potká jej před lidmi. Jie li kto ve snách nohy zvieřete rohatého neb dobytčete, zdravie a sbožie středmé nalezne. Pakli střebe jíchu tučnú s toho masa a horkú, sbožie nadejde s protivenstvím. Pakli jie játry surové toho zvieřete, nalezne mnoho zlata. Pakli jie vařené, ale studené, bude jiných úsilé bez úsilé požívati. Pakli kto jie ocas, zlata dosiehne vedlé váhy jiedla. Jest li ten ocas beraní, zlato bude mieti pro znamenitého člověka. Pakli jehnice, tehda pro ženu. Pakli nalezne beránka, bude mieti syna libého. Bude li jiesti maso jeho pečené, sbožie dosiehne žádúcieho a zdráv bude. Uzří li stádo beránkóv, bude vesel vedlé čísla beránkóv.
Počínají se čtvrté knihy o vykládaní snóv
Rozdiel prvý. O jedení chleba rozsúzenie indiských mudrcuov
Kolotá li se komu, by jedl chléb horký, nalezne sbožie s žalostí nebo s mučením. Pakli studený chléb jie s máslem, dosiehne sbožie a čas milostivý a sobě příhodný vedlé chuti jedenie. Pakli jie chléb s mlékem, snáze přijde k sboží radostnému a rozumieť se o bielém chlebě.
II. O strdi. Perských mudrcóv
Zdá li se komu by jedl plást strdi, toho dosiehne, jehož se nenadál dobrého a zmúdřie znamenitě. Pakli jest zbořil úly, kúpené sluhy vysvobodí, má li takové sluhy. Pakli jest takovým služebníkem, bude svobodným. Pakli