Pakli se komu zdá, že od ran jeho črvie pršie, zbohatie, ale skúp velmi bude.
IXCI. O pičkání. Indiských
Komu se koltá, an pičká, jest li bohatý, ztráví statek svój v smilství. Pakli má kterú žalost, zbude jie. Pakli se komu zdá, an pičká v osudie sklenné, jest li král, milú ženu obřichatie, ale nepřijde najevo plod. Pakli to vidí obecný, synóv nadělá své ženě. Pakli kto vidí, že pičká v osudie zlaté, bude nemocen pro stavenie vody. Pakli v osudie kamenné, pochová v zemi penieze své. Pakli v osudie střiebrné, jest li král nebo vládař, s najpěknější dievkú svú sesmilní. Pakli to vidí obecný, bude obveselen svú ženú. Pakli to uzří chudáček, bohatú ženu bude mieti v přiezni nebo za ženu.
IXCII. O pičkání výklad Serima mudrce
Viďal prvý rádce takový sen, by stál u krásného chrámu a všed na ponebie jeho, uzřel mezi dvěma úhloma stolici postavenú, a přistúpiv zpičkal ta úhly oba. A sšed dolóv i opičkal dva úhly nižšieho ponebie. A zamútil se velmi, jako by veliký hřiech páchal. I poslal k vykladačovi snóv Serimovi. Ale on uslyšav sen, zhrdal jím a řka: „Nejsi ty z rodu prvnieho rádce, protož nevyložím tobě.“ Tehda zavola jeho první rádce před se i povědě sen jemu. Jemuž on vece: „Čtyřie úhlové chrámu, kteréž si zpičkal, čtyři syny znamenají. Dva svrchnie, mezi nimiž stála stolice, budeta tvého duostojenstvie náměstky, ale dva nižšie nebudeta mieti tvého dóstojenstvie.“