takovú milost majíce, potom tím snadnějí milost u jejieho syna skrze ni obdržeti mohli a tu milú matku i s jejím milým synem v nebeském království věčně chváliti mohli, k tomu nám dopomáhaj buoh otec i syn i duch svatý i ta milostivá panna Maria, od niež nám vše dobré pochází, rcemež všichni vespolek amen!
Sancti Georgiicizojazyčný text
Induite vos armatura Dei, ut possitis stare adversus insidias dyaboli.cizojazyčný text Tato slova, kteráž sem na počátku kázni propověděl, píše apoštol svatý Pavel nám křesťanóm k naučení našemu, jenž na tomto světě veliké a tuhé nepřátely maje, ústavně s nimi bojujíce, jakožto tělo naše vlastnie, ješto rozličnú žádostí tělesnú bez přestání proti duši bojuje. Opět ten svět i také diábel, nepřietelé naši, jenž nám vždy protivní jsú a našich dobrých skutkóv nenávidie, kladúce nám osidla mnohých hřiechóv smrtedlných, zda by nás v kterém hřiechu osidlati a uloviti mohli. I napomíná nás apoštol v prvé řečených sloviech, jenž se takto vykládají, řka: „Oblecte se oděním božským, abyšte mohli státi protiv nepřiezni diábelské!“ Kterážto slova ke cti a chvále toho duostojného rytieře svatého Jiří tak podobně mohú mluvena býti, jenž statečně protiv takovým nepřátelóm až do téj smrti bojoval. A jako rytieřský člověk, jenž protiv svým nepřátelóm bojovati miení, najméně musí míti čtverú brani a odění jakožto ščít, helm neboli přielbici, pancieř a meč, každý duchovní rytieř božie má míti čtvernásobní braň a oděnie duchovnie, totiž dokonalú pravú vieru, pevnú naději, lásku k milému bohu a k svému bližniemu a dobré skutky. Pak tú braní takových ctností oblečen byl a bránil se jest ten duostojný rytieř boží, milý svatý Jiří, i svítězil nad svými nepřátely, totiž nad svým vlastním tělem, nad světem a nad šeredným diáblem. Měl jest zajisté plnú dokonalú vieru miesto ščíta. A to ukázal v ten čas a v tu chvíli, když viděl, že Dacian ciesař nutieše křesťany, aby se modlám klaněli a diábelské modly následovali, že vystúpiv mezi všemi jinými lidmi, bez strachu udatně vzvolal řka: „Omnes dii gencium demonia, Dominus autem celos fecit.“cizojazyčný text „Všichni bohové, kteréž pohané následují, jsú diáblové. Ale hospodin, ten jest sám i nebe i zemi stvořil.“ Měl také svatý Jiří pevnú naději k milému bohu miesto helmu neboli miesto přielbice, a to tím kusem ukázal, když veliká ukrutnost bieše proti křesťanóm a že mnozí křesťané, bojiece se smrti, viery jsú zapřeli a ustupovali. Tehda svatý Jiří, maje pevnú naději v milém bohu,