ta[71v]číslo strany rukopisukovú milost majíce, potom tím snadnějí milost u jejieho syna skrze ni obdržeti mohli a tu milú matku i s jejím milým synem v nebeském království[ir]království] kralowſtwie věčně chváliti mohli, k tomu nám dopomáhaj buoh otec i syn i duch svatý i ta milostivá panna Maria, od niež nám vše dobré pochází, rcemež všichni vespolek amen!
Sancti Georgiicizojazyčný text
Induite vos armatura Dei, ut possitis stare adversus insidias dyaboli.cizojazyčný text[71]E 6,11 Tato slova, kteráž sem na počátku kázni propověděl, píše apoštol svatý Pavel nám křesťanóm k naučení našemu, jenž na tomto světě veliké a tuhé nepřátely maje, ústavně s nimi bojujíce, jakožto tělo naše vlastnie, ješto rozličnú žádostí tělesnú bez přestání proti duši bojuje. Opět ten svět i také diábel, nepřietelé naši, jenž nám vždy protivní jsú a našich dobrých skutkóv nenávidie, kladúce nám osidla mnohých hřiechóv smrtedlných, zda by nás v kterém hřiechu osidlati a uloviti mohli. I napomíná nás apoštol v prvé řečených sloviech, jenž se takto vykládají, řka: „Oblecte se oděním božským, abyšte mohli státi protiv nepřiezni diábelské!“ Kterážto slova ke cti a chvále toho duostojného rytieře svatého Jiří tak podobně mohú mluvena býti, jenž statečně protiv takovým nepřátelóm až do téj smrti bojoval. A jako ry[72r]číslo strany rukopisutieřský člověk, jenž protiv svým nepřátelóm bojovati miení, najméně musí míti čtverú brani a odění jakožto ščít, helm neboli přielbici, pancieř a meč, každý duchovní rytieř božie má míti čtvernásobní braň a oděnie duchovnie, totiž dokonalú pravú vieru, pevnú naději, lásku k milému bohu a k svému bližniemu a dobré skutky. Pak tú braní takových ctností oblečen byl a bránil se jest ten duostojný rytieř boží, milý svatý Jiří, i svítězil nad svými nepřátely, totiž nad svým vlastním[is]vlastním] wlaſtniem tělem, nad světem a nad šeredným diáblem. Měl jest zajisté[it]zajisté] zagiſtu plnú dokonalú vieru miesto ščíta. A to ukázal v ten čas a v tu chvíli, když viděl, že Dacian ciesař nutieše křesťany, aby se modlám klaněli a diábelské modly následovali, že vystúpiv mezi všemi jinými lidmi, bez strachu udatně vzvolal řka: „Omnes dii gencium demonia, Dominus autem celos fecit.“cizojazyčný text[72]sr. Ps 95,5 „Všichni bohové, kteréž pohané následují, jsú diáblové. Ale hospodin, ten jest sám i nebe i zemi stvořil.“ Měl také svatý Jiří pevnú naději k milému bohu miesto helmu neboli miesto přielbice, a to tím kusem ukázal, když veliká ukrutnost bieše proti křesťanóm a že mnozí křesťané, bojiece se smrti, viery jsú zapřeli a ustupovali. Tehda svatý Jiří, maje pevnú naději v milém bohu,