Ještě jsou i jiné knihy, kteréž slovou apokryfa, totiž schované:
1. Jesus Sirach
2. Tobias
3. Knihy machabejské
4. Moudrosti
5. Baruch, písař Jeremiášův
Ty nebyly vynášíny na světlo ani přivozovány ku potvrzování artikulův víry.
Nový pak zákon dělí se na čtyři částky:
1. Zdržuje v sobě 4 evangelisty, totiž 1. Mathouše, 2. Marka, 3. Lukáše, 4. Jana.
2. Zavírá skutky svatých apoštolů.
3. Jedenmezcítma epištol apoštolských: Pavlovy 4, Janovy 3, Petrovy 2, Jakobova 1, Judova 1.
4. Zjevení svatého Jana.
Z nichž tyto nejsou kanonizované:
Druhá epištola svatého Petra,
druhá a třetí Janova,
epištola Jakubova,
Judova,
Zjevení svatého Jana.
Někteří praví, že by i K Židům ven z kánonu byla.
Známost, jak sou mocná písma svatá k utvrzení artikulův víry.
Jistý pořádek knih těch a rozdělení jich k čítaní v jisté časy.
Snadnost přivozování písem svatých v kázaní i v rozmlouvání.
O druhém rozdělení písem dialektičském viz
O třetím rozdělení písem svatých na dvě stránky
1. Na historii,
2. na učení.
Historia jest dvojí: 1. stará, 2. nová.
Stará se počíná od začátku světa pořádně až do Cyra, potom jdou […]text doplněný editorem[23]nečitelné slovo Danielovi až do vtělení Syna od začátku evangelium o vtělení etc.cizojazyčný text
O čtvrtém rozdělení písem svatých
Čtvrté rozdělení má tři částky: 1. Nabádající, 2. známo činící, 3. působící.