hříchu, od zlořečenství zákona a hněvu božího. Tomu učí mnohá svědectví proročská i apoštolská. Daniel zjevně praví, že Kristus měl sníti hříchy. Svatý Pavel tomu učí, že skrze Krista příchod zlořečenství zákona shlazeno. Otec s nebe se ozval, že jest skrze Syna ukrocen. (Pojištění.) To že pravé jest, tak zkusili toho všickni svatí, svědectví mající Ducha svatého, skrze něhož volají: Otče. Čehož by jistě nečinili, jediné leč by v tom ustavení byli, že hřích jest s nich sňat, zlořečenství zákona odjato, hněv boží ukrocen.
Příčina třetí proposicí
Že se v evangelium prohlašuje odpuštění hříchův, spasení a věčný život, toho potvrzují tato svědectví. Sám Pán tak praví, že tak psáno jest, že musí kázáno býti ve jménu jeho pokání a odpuštění hříchův nejprv od Jeruzaléma.
Itemcizojazyčný text Marek v poslední kapitole, že věřícím spasení se zvěstuje. Již též podobně K Římanům, 10. Nadto sám Pán zaslibuje věřícím v se život.
A co třeba mnohými věcmi se zaměstnávati, všecka svatá písma zaslibují lidu přijímající evangelium spasení a věčný život. (Pojištění.) A to nijakž býti nemůže, poněvadž hněv boží hříchem vzbuzený a zákonem vynesený odnesen, že zase přišlo spasení, spravedlnost a život. Ale že ne všechněm těchto věcí se dostává (jako Kainovi, Jidášovi, Saulovi a nyní tolikéž), tou příčinou doloženo jest v definicí na čtvrtém místě, že ta dobrodiní dávána bývají věřícím. (Příčina.) Světle Pán praví: Kdož věří ve mne, nezahyne, ale bude míti život věčný. (Pojištění.) A aby se nikdo nedomníval, že to na samých činech záleží, píše svatý Pavel, že člověk věrou bez skutků ospravedlňován bývá a toho mnohými důvody K Římanům i K Gallatům i širokými slovy dovodí.
Na pátém místě doloženo, že moc evangelium záleží v oběti Kristově. (Příčina.) Tak dí svatý Pavel: Skrze vykoupení, kteréž jest v Kristu Ježíši. (Pojištění.) Ono samo to slovo, kteréhož tuto