Ještě jsou i jiné knihy, kteréž slovou apokryfa, totiž schované:
1. Jesus Sirach
2. Tobias
3. Knihy machabejské
4. Moudrosti
5. Baruch, písař Jeremiášův[bd]Jeremiášův] Jeremiášu
Ty nebyly vynášíny na světlo ani přivozovány ku potvrzování artikulův víry.
Nový pak zákon dělí se na čtyři částky:
1. Zdržuje v sobě 4 evangelisty, totiž 1. Mathouše, 2. Marka, 3. Lukáše, 4. Jana.
2. Zavírá skutky svatých apoštolů.
3. Jedenmezcítma epištol apoštolských: Pavlovy[be]Pavlovy] Pavlo. 4, Janovy 3, Petrovy 2, Jakobova 1, Judova 1.
4. Zjevení svatého Jana.
Z nichž tyto nejsou kanonizované:
Druhá epištola svatého Petra,
druhá a třetí Janova,
epištola Jakubova,
Judova,
Zjevení svatého Jana.
Někteří praví, že by i K Židům ven z kánonu byla.
Známost, jak sou mocná písma svatá k utvrzení artikulův víry.
Jistý pořádek knih těch a rozdělení jich k čítaní v jisté časy.
Snadnost přivozování písem svatých v kázaní i v rozmlouvání.
O druhém rozdělení písem dialektičském[bf]dialektičském] diaské viz
O třetím rozdělení písem svatých na dvě stránky
1. Na historii,
2. na učení.
Historia jest dvojí: 1. stará, 2. nová.
Stará se počíná od začátku světa pořádně až do Cyra, potom jdou […]text doplněný editorem[23]nečitelné slovo Danielovi až do vtělení Syna od začátku evangelium o vtělení etc.cizojazyčný text
O čtvrtém rozdělení písem svatých
Čtvrté rozdělení má tři částky: 1. Nabádající, 2. známo činící, 3. působící.