sobě knieže. Pakli vidí král, ano před ním berany pasú, přijedú k němu páni na žold nebo nájem. Pakli kto vidí berana odřeného, ano nesú do jeho domu, aneb on aneb jiný v jeho domu umře.
LXXVI. O kozlech. Perských a ejipských
Spatří li král, by v jeho vlasti kozlové se pásli, lúpežníci a lakomci budú se v jeho zemi živiti. Pakli vidí, ana hlava kozlová stojí jemu přinesena, člověka nešlechetného a mocného vězně bude mieti. Pakli král káže sobě přihnati kozelce, urozené a vzácné lidi a nepřátely podrobí. Pakli kto jie maso kozlové, bude nemocen. Pakli kto divokého kozla zabie, bude zamúcen a teskliv, ale brzo jej mine. Pakli toho kto maso jie tučné, zbohatie od mohutného muže a chválu i radost obdrží. Pakli kto jie maso kozlové s mlékem, bude krutě a dlúho nedužiti.
LXXVII. O ovciech rozsúzenie perských mudrcóv
Nalezne li kto jehnici ve spaní, pojme ženu. Pakli zbude jehnice, zbude ženy. Pakli ji prodá za zlato odvážené, bude zbaven ženy súdem. Pakli kto má mnoho ovec dojných, sbožie i slúh dosti bude mieti. Pakli maje ovce i ztratí je, ochudne. Pakli zemrú ovce, a to král nebo knieže vidí, bude zamúcen v svém lidu od některého kniežete. Pakli kto pie mléko ovčie, sbožie a radost nalezne a s ženú se sléhá k libosti vedlé chuti mléčné. Pakli kto jie hlavu ovčie, nalezne sbožie nenadálé. Pakli kto jie maso ovčie surové, ten jest hánce a sok svých přátel a známých. Pakli komu ve snách beraní rohové na hlavě zrostli, duostojenství