Pakli jie kto hadové maso, přispořenie statku svého počije a nad svými nepřátely bude obradován. Pakli kto bez strachu mluví s hadem, smíří se s nepřietelem. Pakli kto nalezne hada umrlého, tomu se dostane od nepřietele, což žádá. Pakli kto nalezne had zlatý na hřbetě peřestý a vezme jej, bude kralovati nad lidmi, neb ten sen slušie na kralujície anebo na ty, ješto mají kralovati. Pakli král nalezne zlatého hada nepeřestého, nalezne poklad zlata dávních králóv. Pakli kto vidí množstvie hadóv malých i velikých, nepřietel s množstvím přijede do toho kraje. Pakli ty hady zbil, i ti nepřietelé budú pohubeni. Pakli ten od nich uštípán aneb honěn bude, ti nepřietelé svítězie. Také uštnutie hadové nemoc budúcí znamená.
XVII. O štíru dómysl perských mudrcóv
Štír nepřietele lstivého a malé chvály znamená. Protož, bude li kto od štíra ve snách uštnut, bude od nepřietele lestného najevě uražen nebo zamúcen a bude neduživ. Pakli kto ve spaní zabí štíra, najevě zahubí takého nepřietele. Pakli kto štíra zabiv i snie, bude děditi v statku svého nepřietele. Pakli kto drže štíra lidí straší, svú řečí lidský hněv proti sobě zbudí. A týž jest výklad o žábách a ještěrkách.
Počínají se knihy sedmé
Rozdiel prvý, o orlu. Indiských
Orel obecným rozumem okazuje královu osobu. Protož, bude li král ve snách viděti neb mieti orla v své moci, podrobí krále sobě. Pakli to obecný člověk vidí,