a čest od kniežete jej potká. A čím vyší klobúk, věčí čest oznamuje.
XXXVIII. O témž. Indiských, perských a ejipských
Klobúk králóv královú okazuje. Protož, vidí li král, by nový klobúk na svú hlavu vstavil, nemá li ženy, pojme. Pakli má, ale porodí jemu syna. Pakli jeho klobúk jest mnohých barev, bude se syn jeho vóli protiviti. Pakli také nosí obyčejně, bude radost mieti nad ženú svú i svým synem. Pakli král vidí, že vstavil na se klobúk pro déšť neb pro slunce, přemóž nepřátely a také bude svítězenie jako toho klobúka zbráněnie před deštěm nebo horkem. Pakli bude z ovní zvieřeciech klobúk, sbožie nepřátelské bude mieti. Pakli dievka nebo žena vidí, by mužský klobúk na hlavě měla, pojme muže vzácného vedlé výsosti klobúka.
XXXIX. O prošívaném rúše. Perských a ejipských
Na urozenú a zřetedlnú osobu slušie súd rúcha prošívaného. Protož, zdá li se komu, by tiem rúchem byl oděn, ušlechtilost a radost a dobrú pověst bude mieti. Jest li prúžek na tom rúše, radost jemu bude zřetedlna. Pakli zelený, sbožie přibude. Pakli nážlut, dvojím neduhem znemocnie. Ale prúžkové črní a bielí ohavnost okazují a žalost. Prúžkové hedvábní jistějšie okazují sbožie. Ale sic lněné nebo vlněné větčí statek znamenají.
XL. O bičování. Perských a ejipských
Zdá li se komu, by chvostán byl posky volovými od známého, nalezne zlatých vedlé jakosti chvostánie. Pakli bil jeho který vládař, dá pomoc bitému. Pakli král vidí, by koho kázal mrskati a posky bíti, radost