unáhlením a zámutkem velikým bude trápen. Pakli jich jest málo a jsú krátké, menšie bude žalost. Pakli sú črné, zámutek bude lítější. A pakli bielé neb zelené neb črvené, brzké znamenají zproštěnie žalosti. Pakli jednú oponu pověšenú vidí v domě, jedné příčiny bude smutek. Pakli viece, a viece příčin. Pakli vidí je v jiném domě, výklad pójde na hospodáře neb na čeled toho domu. Pakli kto obestře oponami dóm nebo sien, bude zamúcen od čeledi. Pakli král vidí, ano stolice jeho obestřena oponú, zamútí se pro královú. Pakli vidí, že jimi obestřena lodie, bude zamúceno vojsko jeho. Pakli král vidí dóm svój neb chrám obestřen, starost a žalost jej potká. Pakli vidí, ano je snímají, zámutku bude zbaven.
XVI. O tkaní plátna. Perských a ejipských
Vidí li kto ve snách, by tkal plátno podlé obyčeje, nalezne zisk v svém diele vedlé jakosti tkánie. Pakli kromě obyčeje, smíří lidi hněvné. Pakli plátno jest nážlut, bude nemocen. Pakli je tče a jest blízko k konci, brzo umře. Pakli tče knieže nebo rytieř, jiezdu učiní, ale s váhú. A dělá li sobě to plátno, sám pojede. Pakli jinému, jiného pošle.
XVII. O předení. Perských a ejipských
Zdá li se komu, by předl vlnu neb srsti kozie, pójde na cestu a zámutek jej potká. Pakli bavlnu nebo len přede, bude ponížen a zahuben a pójde na cestu. Pakli to žena vidí, muže hosti nebo svého s púti přijme. Pakli vidí, že se nit přetrhla na předeni, prodlí se muž vrátiti, jehož čeká. Pakli uzří, an jie přeslen spadl s vřetena, bude od muže