Každé siemě sbožie rozličnú tvárnost prorokuje. Spatří li kto, by pole osál, a to rostlo, čáku má k dobrému. Pakli po setí nevzrostlo, čáka ke zlému vedlé tvárnosti semen, kteréž seje. Pakli na mlatu nic nenie neb neshromáždí, jedno plevy, nalezne sbožie bez úsilé svého. Pakli viece zrna nežli plev shromáždí, lepšie jej potká sbožie, ale s robotú.
XXIX. O lnu. Ejipských mudrcóv
Spatří li kto ve snách, by len sál na svém poli, a ten vznikl dobře a zelenie, dójde chvály a sbožie před lidmi. Pakli nezroste, naděje jeho bude zmrhána k sboží a k chvále. Pakli lnu toho zrostlého komu udá, udělí jemu svého sbožie.
XXX. O třtí. Ejipských mudrcóv
Třtie sbožie veliké znamená vedlé své zrostlosti. Protož komu se zdá, by měl na svém poli nebo kraji třtie rostúcé, utěšenie bude mieti a sbožie veliké vedlé množstvie a zróstu třtěného. Pakli sic má je najevě a vidí ve snách, že se rozmohlo, sbožie jemu přibude.
XXXI. O seně rozsúzenie perských a ejipských
Seno každé osoby sbožie znamená a suché viece nežli zelené. Protož, zdá li se komu, by nalezl seno nebo vzal nebo vzchopil, nalezne sbožie a zlato vedlé jakosti sena. Pakli zmokne seno jeho, ubude statku jeho. Pakli bude spáleno, bude odjato jemu sbožie od kniežete s mukú. Pakli kto prodá seno své za zlato nebo za střiebro, s žalostí a s svádú bude zbaven statku svého.
XXXII. O holi. Perských a ejipských
Zdá li se komu ve snách, by nesl huol anebo na ni se zpodepřel, dójde moci, přiezni a chvály. Pakli zlámána neb ztracena bude huol