ale nevie kam, postěhujeť se skuoro s tohoto světa na onen. Jestliže se bydliště čie rozšířilo a zveličilo a prosvětlelo, jest li král, nalezne radost a obdrží viece zemí a sbožie. Pakli to vidí obecný člověk, vzroste v obchodu svém. Pakli padne stěna domu jeho nebo sien nebo dcka nebo dveře, pád hospodářóv nebo příbuzných prorokuje. A dřievie pád mužóv, ale dřievie a stěny ženy znamená.
XXXI. O domu a městu. Perských a ejipských
Zdá li se komu, by všel v duom krásný, dobře ustavený, jest li král, potká jeho radost s podivením. Pakli to vidí obecný člověk, nalezne sbožie a krásnú ženu. Pakli vejde král nebo vjede do města neznámého a krásně ustaveného svého a bude rád na dielo patřiti, potká jeho léto dobré a bude se veseliti s překrásnú svú ženú. Pakli to město nenie jeho, nalezneť veselé v lidech a s cizí ženú bude vesel. Pakli král ve snách velí dělati duom nový k svému bydlení, skoná li se, králová syna porodí, budúcieho dědice jeho královstvie. Pakli vidí, ano duom jeho založen, ale neskonán, králová jeho počne synem. Pakli stěna domu králového padne, králová umře. Pakli král rozdělí dóm svój v jiné, lepšie, v svých úmyslech prospěje. Pakli v horšie, nalezne protivenstvie v úmyslu svém.
XXXII. O chrámě a slúpiech. Perských a ejipských
Přikáže li král ve snách slúpy chrámové zdvihnúti, povýší vládařóv svých ctí i sbožím. Pakli