létě, dosiehne sbožie, ale s prací. Zdí li se králi, by byl oděn v kožich liščí neb jiné zvěři, svítězí lstí a úkladem nad svými nepřátely.
LI. O ohni. Indiských
Uzří li kto ve snách, ano shořal ovšem dóm nebo město neb pole, pán toho města i mnoho bydlitelóv jeho pravú nemocí pohynú. Pakli oheň byl bez plamene a diel spálil, nemoc a pohuba bude na diel lida. Pakli to vidí král, ta pomsta spadne na města a na lid. Pakli čie rúcho oheň spálí, v nemoc velikú upadne. Pakli který úd se spálí, kohož ten úd znamená vedlé svrchních výkladóv, na toho ta strast spadne. Pakli kto jie uhlé řeřavé bez dýmu a plamene, dostane se sbožie sirotčie vedlé váhy snědených uhlóv. Pakli kto to uhlé schová nebo nalezne, aby schoval, nalezneť zlato, a to skryje. Pakli plamenem bude dotčen nebo ojžen, bude křivě obžalován vedlé váhy ojženie. Pakli kto bude spálen plamenem, bude múcen od práva aneb v pobití nepřátelském umře nebo v pravú nemoc nebo mornu upadne. Pakli bude spálen od řeřavého uhlé bez plamenu, bude múcen pro požádanie zlata. Pakli bude z sopúcha nebo z peci ojžen, bude zamúcen od mohutného a krmitele lidu. Zapálí li kto oheň v hrnci, bude se vaditi s hospodářem města toho. Pakli kto chléb aneb krmi shřievá u ohně, aby jedl, pod mocí jiného s bázní bude pokrm přijímati. Pakli kto drží lampu zajženú, nalezne vládanie vedlé váhy plamenné. Pakli ji jinému dá,