a sbožie od krále bude mieti vedlé jakosti šietanie. Pakli koho král sám šietá bičem neb metlú, bitý nalezne od krále znamenité dóstojenstvo s radostí anebo od jeho vládaře.
XLI. O sečení mečem. Perských a ejipských
Poseče li koho král ve snách mečem, jest li sluha, bude zbaven služby a bude svobodný od krále učiněn. Pakli bohatého, viece sbohatie od krále. Pakli nebude znáti ran ani otoku, uméní se dobrého svrchuřečeného.
XLII. O hedvábném rúše. Indiských, perských a ejipských
Obleče li se kto v rúcho hedvábné ve spěčky, sbožie hojného dosiehne. Pakli kto nalezne rúcho hedvábné mnohých barev kromě nážlut, bude mieti rozličné sbožie. Pakli jedné barvy, bude mieti jedno sbožie vedlé jakosti toho hedvábie. Pakli nalezne žlutalé hedvábie, neduh i sbožie jej potká.
XLIII. O vlně. Indiských, perských a ejipských
Rúcho vlněné v zimě viděné skrze sen radost znamená. Ale v létě neb v podletí sbožie s žalostí nalezené okazuje. Pakli kto nalezne vlnu neb rúna ovčie, nalezne od vládaře penieze jisté. Neb vlna obecně čisté zlato znamená. Pakli komu vlna bude mocí vzata, ztratí penieze násilím.
XLIIII. O bavlně. Indiských, perských a ejipských
Bavlna menšie sbožie okazuje od menších lidí přišlé. Protož, vidí li kto, že bavlnné rúcho má na sobě, malé sbožie nalezne. Pakli nalezne bavlnu, nadejde statek vedlé jakosti bavlny. Pakli jest žluta bavlna, nemocí trápen bude. Pakli črvena,