s ním se radostně kochajíc, velmi pokorně bohu milému vždy děkujíc a svého milého syna vždy za pravého boha majíc, klanieše se jemu vždy a modléše.
Tuto třie králi přišli do Betléma a tomu svatému dietěti modléchu se a jeho božství
Potom třinádctého dne třie králi, totižto Kašpar, Melichar, Baltazar, přijedše, tomu se svatému dietěti klaněli a modlili, jakožto píše svatý Matúš a řka: „Když se jest Ježíš narodil v městě v Betlémě za času krále Eroda, tehda třie králi, Kašpar, Melichar, Baltazar, od východu slunce do Jerusalema přijedše, otázali sú se a řkúce: Kde jest ten, ještoť se jest narodil, král židovský? Nebo viděli jsme hvězdu jeho na východ slunce, a protož jedeme, abychom se jemu modlili. Tehda to uslyšav od nich král Erodes, zamútil se jest a s ním veškeren lid v Jerusalemě.“
Tutoť jest otázanie, proč jsú tito třie králi jeli do Jerusalema, ano tu bieše se Ježíš nenarodil? K tomu odpoviedá svatý otec Remigius a řka, že tito třie králi narozenie Ježíšovo sú dobře věděli, ale v kterém městě se jest byl narodil, toho jsú nemohli věděti. Protož jsú do Jerusalema jakožto do najmocnějšieho města králova přijeli, jmajíce za to, že by se tu přesvaté dietě narodilo v tom městě, ještoť jest byla hlava královská. A také proto, že by se najspieš tu mohli toho svatého dietete doptati nežli jinde, nebo tu všechen zbor mudrcóv židovských bydléše, proto také, aby Židé omluvy neměli, i chtěl tomu milý buoh, aby od jich pohanského lidu jeho narozenie také zvěstováno bylo, a k tomu také, aby toho zjevnú hanbu Židé