„Chody pravé čiňte nohám svým.“ Čtvrté, když bývá učiněn smiešením otporným, když totižto kdo chce slúžiti Bohu a sboží. Protož die: „Aby neklečeje, kto blúdil.“ A Písmo die, 3. Regumcizojazyčný text 18: „Dokovadž klécete na dvě straně? Jest li Pán Bóh váš pán, následujtež jeho. Pakliť jest Baal,“ to jest ďábel, „pán váš, následujtež ho.“ Páté a poslednie, máme obřězati nohy své, aby nechodily ke všelikému zlému, k rozsievaní sváróv, k vraždám a ke všelikým marnostem, ale šly k chvále boží. A tu, kdež by člověk nalezl své spasenie. Protož die Šalomún, Proverbiorum 1ºcizojazyčný text: „Synu mój, nechoď s nimi,“ to jest se zlými lidmi, „ale obrať nohy své ot stezek jich, neboť nohy jich ke zlému běžie. A prorok v žaltáři die: „Nohy jich rychlé jsú ku prolévání krve.“ A dolejie: „Setřenie a neštěstie na nohách jich. Cesty pokoje nepoznali svú. Nenie bázni božie před očima jich.“ Ktož takovým obyčejem na svých smyslech obřězán bude, tenť v budúciech časiech, totižto po své smrti, a konečně po súdném dni radovati se bude s tiemto slavným dietětem, pro nás hřiešné obřězaným, v království nebeském. Amen.
Kázanie na božie křstěnie
V dnešní epištole sv. prorok Izaiáš, jenž ji píše v šedesáté kapitole, rozmlúvá s každú duší v hřiešiech zatemněnú a ji laskavě napomíná, aby se probudila k východu nové světlosti, řka: „Vstaň, osvěť se, Jeruzaléme! Neboť jest přišlo světlo tvé a sláva božie nad tebú vzešla jest.“ Jeruzalém, jenž sě viděnie pokoje vykládá, znamenává každú duši k věčnému pokoji vzdychající. Ten zajisté Jeruzalém nynie povstati má. A oči mysli své má pozdvihnúti. Neb dnes přišel jest pán panující. Jehožto královstvie v jeho rukú, kteréžto slibuje dáti všem svým věrným a vyvoleným sluhám, řka: „Poďte, požehnaní otce mého, přijměte královstvie vám připravené ot počátka světa.“
Ale že dóstojenstvie králové toho potřebuje, když který král počíná v nově kralovati, tehdy jeho poddaní schodie se k němu, jeho za svého pána a krále přijímajíce. A ti, kteříž nemají daróv a daní obětovati, jakožto chudí k němu přichodiec, jeho svým králem a pánem vyznávajíc, jeho s poctivostí přijímají a jemu se poddávají. Též pán Ježíš, náš přědrahý král, když jest přišel s množstvím svatých andělóv na tento svět, aby na něm kraloval skrze milost svú, jakžto řečeno jest den narozenie jeho, chudí pastuškové