dnes králóm třem mnohá hvězda se jest zjevila, kteráž jest je k narozenému králi přivedla. Jakož o tom toto čtenie vypravuje. Druhé zjevenie stalo se jest na křstu v Jordánu, při němžto všecka svatá Trojice zjevila se jest. Bóh otec v hlasu a řka, Matúš 3: „Totoť jest syn mój zmilelý, v němž mi se dobře zalíbilo, jeho poslúchajte!“ Bóh syn zjevil se jest v těle, jenž ot Jana křest přijímáše. Bóh, Duch svatý, zjevil se jest v osobě holubicě, jakož tudiež čtenie die: „Aj, otevřiena jsú nebesa i viděl jest Ducha svatého, sstupujícího jakožto holubičku na se.“ Třetie zjevenie stalo se jest na svatbě, kdežto, jakož svědčí čtenie, Jan 2, obrátil jest vodu u víno. A tu, učiniv počátek svých znamení, zjevil se jest a moc a slávu svého božstvie před učedlníky svými ohlásil se jest. A že tato troje znamenitá věc stala se jest ne v jednom ani v témž času, pro něžto toto čtenie ne o všech těch třech znamenitých věcech vypravuje, ale toliko o jedné, jenž se jest jako dnes v skutku stalo, totižto o klanění tří králóv. I rozděluje se toto čtenie na tři stránky. V první vypravuje se tří králóv snažné dietěte hledánie. Druhé Herodovo a všeho lidu jeruzalémského bolestné zamúcenie. V třětí dietěte hledaného nalezenie a jemu nábožného klaněnie učiněnie. Jelikožto k první stránce vypravuje sv. Matúš, kterak pán Ježíš třinádstého dne po svém časném narození hledán jest od tří králóv pohanských z dalekých vlastí ot východu slunce. My křěsťané, chceme li hledati krále našeho a dietěte, jenž jest nám k našemu spasení narozeno a jeho chceme li nalézti a jemu počestnost učiniti, tehda snažně z svatého čtenie slyšme, kterak velikú žádostí a vrúcím srdcem hledali sú třie králi i nalezli sú jeho. Následujmež v tom cesty jich a šlápějí. O jichžto snažnosti jelikožto k hledání toho přěslavného dietěte vypravuje svaté čtenie. Jenž se počíná těmito slovy: „Když se jest narodil Ježíš,“ to jest slavný a sladký Spasitel, z Panny Marie vedlé časného narozenie, kterýžto podlé božstvie ot Boha otce ot věčnosti jest narozen. To jisté narozenie časné stalo se jest za časóv krále Eroda. Jenž jest byl pohan. A on první cizozemec kraloval jest nad židovstvem, za jichžto kralovánie třětieho léta narodil se jest Kristus. A tak za časóv Eroda krále, jenž jest slúl Aškalonita, vypisuje se znamenie narozenie Kristovo pro jiné Erody. Neb nalézáme v Písmě, že třie byli sú Erodové. První byl jest tento Erodes