[224v]číslo strany rukopisuLyra[1229]Lyra: Lira na řeč 1. Korintským[1230]Korintským: Korynt: XI. A Gvilhelmus de Monte Laudinocizojazyčný text v svých knihách o svátostech. A též veliký Albertus[1231]konec slova zapsán zkratkou v svém traktátu o úřadu mše, jichžto řeči psané a svědectví tomu, kdo chce čísti, pro krátkost zůstavujem.
{3.}marginální přípisek mladší rukou Třetí: Aby panování světská nad bohatstvím, zbožím časným proti přikázání Kristovu[1232]Kristovu: -y- úřadu svého ke škodě bylo odjímáno a odvrženo, a to kněžstvo aby podlé řehole[ct]podlé řehole] Rzehole[1233]Goll Čtení svatého a k životu apoštolskému bylo přivedeno podlé důvodu Spasitele, kterejž[1234]kterejž: ktereyž[1235] Goll: kterýmž Kristus[1236]Kristus: -y- živ byl s svými apoštoly, Matouš[1237]Matouš: Math: X {v. 8, 9, 10}marginální přípisek mladší rukou, jenž dí: A svolav Pán Ježíš dvanácte učedlníkův svých, rozeslal je, přikázav jim a řka: Nechtějte vládnouti zlatem ani stříbrem a peněz nenoste v opascích[1238]předchozí 2 slova přepisována svých. A opět Matouš[1239]Matouš: Math v XX {25, 26}marginální přípisek mladší rukou: Knížata pohanská panují nad svými, a kteříž větší jsou, moc okazují nad nimi. Ne tak[1240]tak: Netak buď mezi vámi. A Lukáš v XX[cu]XX] XXIJ[1241]nejisté čtení {v. 25, 26}marginální přípisek mladší rukou: Králové pohanští panují nad svými, a kteříž moc mají, úředlníci[1242]opraveno dodatečně slovou. Ale vy ne tak. Ale kdož jest mezi vámi větší, budiž jako menší, a kdož jest předchůdce, buď jako služebník[1243]služebník: -nik. A též stojí psáno Marek X {v. 3}marginální přípisek mladší rukou. A k témuž 1 Petr 5: Nepanujíce[1244]Nepanujíce: Ne p- v kněžstvu, ale způsob svatý gregis ex animocizojazyčný text[1245]zapsáno zkratkami. Též 1 Timoteus[1246]Timoteus: Timot. 6 {7, 8}marginální přípisek mladší rukou: Majíce pokrm a čím bychom se oděli, mějmež na tom dosti. A 1 Kor.[1247]: Cor. IV[cv]IV] IIIJ {16}marginální přípisek mladší rukou dí: Následovníci moji buďte[1248]buďte: budte, bratří[1249]bratří: bratrži, jako i já Kristův[1250]Kristův: -y-. A k Filip.[1251]: Ffilip. III {17}marginální přípisek mladší rukou: Následovníci moji buďte, bratří[1252]bratří: bratržj, a šetřte těch[1253]V textu původně zřejmě zachowawagte ge (?), přepsáno na ſſetřte těch., kteříž tak chodí, jakož máte příklad na nás.[1254]V textu původně Zpuſob naſs, to přeškrtnuto a opraveno marginálním přípiskem Přjklad na nas. Ale spůsob apoštolský tento jest[1255]jest: gt: „Zlato[1256]Zlato: zlatto a stříbro není mně,“ jakož psáno v Skutcích apoštolských[1257]apoštolských: Apoſſt. III. A též stojí psáno Numericizojazyčný text[1258]Numeri: Numer. 18 {v. 20}marginální přípisek mladší rukou: Řekl Hospodin k Aronovi: „V zemi jich ničímž vládnouti nebudete, anižť[1259]anižť: aniztt budete míti dílu mezi nimi, nebo já jsem díl a dědictví uprostřed[1260]uprostřed: v prostrzed synů izrahelských.“ Numericizojazyčný text[1261]Numeri: Numer. 26. Deuteronomiumcizojazyčný text[1262]Deuteronomium: Deuter. 10, 12, 14, 18, 21. Ezechiel[1263]Ezechiel: -y- 44, kdež praví: „Ale nebude jim dědictví, já dědictví jich, a vladařství nedáte jim v Izraheli, nebo já vladařství jich.“ K témuž praví 1. Timoteus[1264]Timoteus: Timoth. v poslední: „Ale ty, člověče Boží, od toho se varuj, totiž bohatým býti aby nebýval a platův aby nemíval,“ kdež výklad pořádný praví: Nic není tak ukrutného a tak[1265]slovo tak dopsáno nad řádkem škod[394]číslo strany edicelivého než to, když muž kostelní, a zvláště ten, kterýž vysoké místo drží, když jest pilen zboží tohoto světa, nebo takový netoliko sám sobě škodí[1266]škodí: sſ-, ale jiným všem, kterýmž zlej příklad dává. A protož praví: „Tohoto se vystříhaj.“ A k témuž jest Augustýn, Jeroným, Ambrož, a položeno jest v kánoně 12 a v otázce I. kapitoly[1267]kapitoly: Kap. Kněží a potom v jiných kapitolách dále a v knihách třetích o životu a o poctivosti kněžstva, v kapitole Bratrství. A svatý[1268]svatý: Sy. Bernard k Evgeniovi[1269]Evgeniovi: Ewg-y-, k tomu i jiná mnohá svědectví písem.
{4.}marginální přípisek mladší rukou Čtvrté: Aby všickni hříchové smrtedlní, a zvláště zjevní, a jiné nezřízenosti zákonu Božímu protivné v každém stavu byli zapověděni a rušeni. Kdož je činí, hodni sou