O zkažení kláštera kazatelův na Písku a jeho zboření, spálení.
{Klášter Matky Boží Sněžné zkažen a rozbořen.}marginální přípisek mladší rukou; * Podle Golla je informace v marginálii mylná. Potom v neděli první po Nanebevzetí Panny Marie, jenž byl den dvadcátý měsíce srpna, klášter kazatelův na Písku zkažen od obecného lidu, od obojího pohlaví, jest obořen a spálen a mniši někteří jsou zjímáni.
O hoře, jenž slove Křížky u Ládvého, na niž se veliké množství lidu sešlo a tu přijímali sou pod obojí způsobou tělo a krev Boží.
{Na Křížkách u Ládvého.}marginální přípisek mladší rukou Opět téhož léta na den svatého Václava množství veliké lidu obojího pohlaví z Prahy a z rozličných krajin na hůru Křížkovú u Ládvého sešli se, a tu poslouchajíce učení a kázání, aby se v Bohu vespolek milovali, všelikým náboženstvím tělo a krev Pána Krista přijímali, a hned téhož dne s velebnou svátostí těla Kristova všecko to množství do Prahy s Pražskými se brali a času nočního hradem Vyšehradským, v němžto čeledínové někdy za krále Václava tehdaž obývali jsou, prošedše, do města Pražského vešli jsou a s velikou slavností, světel hojností a zvoněním zvonův od Pražských jest přijato, a v klášteře svatého Ambrože se položivše, od Pražských jsou opatřeni za několik dní. Potom Pražští, zvláště starší, v příměří pokojné do jistého času s královskými sluhami, jenž sou hradem Pražským a Vyšehradským vládli, všedše, sobě sou ujistili, příchozí odjinud přišlí mnohým protivenstvím v kostelech, v klášteřích obrazy zlámavše, zvlášť u svatého Michala v Starém Městě, na svá obydlí se vrátili.
{Královna česká Žofie.}marginální přípisek mladší rukou; * : Žoffie O obležení kláštera Strahovského, svatého Tůmy a dvoru arcibiskupova na Malé Straně od Němcův z rozkázání královny Žofie a purkrabí hradu Pražského.
V úterý po svatém Havle, 18. dne měsíce října, královna česká Žofie a páni někteří, zvláště Čeněk z Vatmberka, odjinud z Veselé, hradu Pražského purkrabie nejvyžší, Vilém z Hazmburku Zajíc, Jan Chudoba nazvaný Ralsko, hrad Pražský, klášter Strahov, klášter svatého Tomáše a dvůr arcibiskupův oblehli sou a osadili, Němce a jiné cizozemce ku pomoci sobě proti Pražanům na poklady krále Václava, po smrti pozůstavené, přijavše. A tak těžcí svárové a bojové těch dní mezi Pražany pro vysvobození pravdy Kristovy a znamenitě o přijímání z kalicha, o nějž obec Pražská stála, postavili se.
{Jan Žižka z Trocnova byl dvořenín krále Václava IV., k Novoměstským se připojil.}marginální přípisek mladší rukou; * krále: K. O obležení hradu Vyšehradského od obce Nového Města pražského.
Opět téhož léta v středu před svatým Šimonem Judou, dne 25. měsíce října, obec Nového Města oblehla jest hrad Vyšehradský a čeled někdy krále Václava odtud sehnali sou. Kteréžto obci Jan Žižka, čeledín předpověděného někdy krále Václava, přitovaryšil se.