O zkažení klášterův na Zderaze křižovnického a svatého Klimenta podle mostu a Zbraslavě spálení a potom v navracení o přístupu hradu Vyšehradského.
{Křižovnický klášter na Zderaze zbořen.}marginální přípisek mladší rukou Itemcizojazyčný text po oznámení těch 12 artikulův skrze Táborské ihned druhého dne křižovnický klášter na Zderaze, potom čtvrtého dne svatého Klimenta klášter u mostu k boření jsou přistoupili. {Klášter na Zbraslavi zapálen.}marginální přípisek mladší rukou Potom na svatého Vavřince Táborští s Pražskými, kdežto Koranda byl vůdce a jiní někteří kněží, klášter na Zbraslavi, ano jim žádný nebránil, nepřátelsky vybili, a statky kořistí z něho pobravše, zapálili sou s mnohým obilím, s radostí zpívajíce, kněží s svými oděnci a obecními lidmi některými v kápích nesouce obrazů a tabulí a arch čásky zlámané, a jsouce spití vínem toho kláštera, při první hodině k noci nabádáním kněží staroměstských i novoměstských k šturmu jest zvoněno, a tak nerozšafně přistoupili sou k Vyšehradu, chtíce jeho dobyti, zapálivše jeden domek, znamenitou škodu od nepřátel tu hodinu vzali sou a kamením odehnáni.
O složení a proměnění konšelův starých a sazení nových skrze kněze Jana, kazatele od Matky Boží Sněžné.
Itemcizojazyčný text když se ty věci tak dály, Táborští opět podruhé počali sou odjeti. Protož 18. dne měsíce srpna v neděli po Nanebevzetí Panny Marie kněží na kázání k nabádání některých z obce svolání téhož dne po obědích oznamovali sou k rozmluvení o potřebných věcech. Však starší z obce nic o těch nevěděli. {Kněz Jan Mnich radu obnovil.}marginální přípisek mladší rukou Kteréžto ihned svolání obce na rathauz když se stalo, kněz Jan, kazatel od Matky Boží Sněžné, s volí obce navedené, vzav pečet Starého Města pražského, purkmistru a konšelům novým od něho a od obce voleným dal jest. A tak beze všeho řádu nová rada, skrze něho způsobená, sazená, málo trvala jest. Proto zajisté stalo se proměnění rady, nebo složení konšelé ve všech věcech nechtěli sou býti s Táborskými. A protož kněží, kteří sou Táborským přáli, o složení konšelův jako všickni povolili sou k tomu konci, aby Táborští, majíce konšely k své vůli, z Prahy nejeli a neodešli. Nebo kdyby první konšelé zůstali, nechtěli by Táborští zůstati. A když ty věci neměly žádné překážky, když se tak stalo podlé vůle kněží, kteří jsou Táborským přáli, že tu staří konšelé složeni a noví voleni, XXII. dne měsíce srpna. Protož Táborští z Prahy sou vyšli a vyjeli, nemajíce jiné příčiny odchodu, jediné že mistři jich řádu písmy odpírali a jich vymyšleným obyčejům.
{Hora Blaník od Táborských osazena.}marginální přípisek mladší rukou; * osazena: oſazená O hoře Blaníku, kterouž jsou Táboři osadili.
Itemcizojazyčný text u vigiljí svatého Bartoloměje někteří z Táborských tovaryšstva horu Blaník osadivše, a by byli náhle nebyli sehnáni, nezčítedlné škody byli by v tom kraji učinili.
A že častokrát